Hej!
Jeg fandt ingen god afdeling til dette, men jeg skriver her på grund af materialet i væggene.
Jeg har revet døren og karmen ud til vores badeværelse og har nu købt en ny dør med karm og tærskel. Mit spørgsmål er nu, hvordan man bedst går frem for at installere denne karm og dør, og hvad jeg bør anvende af skruer for at fastgøre karmen. Materialet i indervæggen er blåbeton, og den forrige karm var "sømbet" ind i blåbetonen.
Letbeton kan være ret porøs, og jeg føler mig usikker på valg af skruer. Jeg har hørt et sted, at man begynder med at samle karmen og derefter fastgøre overdelen og så den side, som døren skal hænge i o.s.v.
Jeg kunne have brug for et kørskema fra nogen, der kan dette
Jeg fandt ingen god afdeling til dette, men jeg skriver her på grund af materialet i væggene.
Jeg har revet døren og karmen ud til vores badeværelse og har nu købt en ny dør med karm og tærskel. Mit spørgsmål er nu, hvordan man bedst går frem for at installere denne karm og dør, og hvad jeg bør anvende af skruer for at fastgøre karmen. Materialet i indervæggen er blåbeton, og den forrige karm var "sømbet" ind i blåbetonen.
Letbeton kan være ret porøs, og jeg føler mig usikker på valg af skruer. Jeg har hørt et sted, at man begynder med at samle karmen og derefter fastgøre overdelen og så den side, som døren skal hænge i o.s.v.
Jeg kunne have brug for et kørskema fra nogen, der kan dette
8) Køreskema var det. Her er et for yderdør, som også kan bruges til inderdøre:
http://www.did.se/ccbygg/default.asp?meny=gds&avdelning=13&instruktionid=187&kat=65
http://www.did.se/ccbygg/default.asp?meny=gds&avdelning=13&instruktionid=187&kat=65
Jeg benytter lejligheden til at slå et slag for disse:
http://katalog.essve.se/webspeed/ka...amp;katnr=1&katsektnr=4&dokid=wc64633
...som alternativ til den traditionelle karmskrue.
Karmen (vindue eller dør) sidder bedre, og jeg synes også, det er lettere at montere/justere.
http://katalog.essve.se/webspeed/ka...amp;katnr=1&katsektnr=4&dokid=wc64633
...som alternativ til den traditionelle karmskrue.
Karmen (vindue eller dør) sidder bedre, og jeg synes også, det er lettere at montere/justere.
=MathiasS sagde:

Enig, dem bruger jeg også, anbefales.
'dem der virker ok....er i øvrigt latterligt glad for klassiske programa som slår det meste, når det gælder dør/vindue montering....MathiasS sagde:
Klik her for at svare