Hej!

Jeg fandt ingen god afdeling til dette, men jeg skriver her på grund af materialet i væggene.

Jeg har revet døren og karmen ud til vores badeværelse og har nu købt en ny dør med karm og tærskel. Mit spørgsmål er nu, hvordan man bedst går frem for at installere denne karm og dør, og hvad jeg bør anvende af skruer for at fastgøre karmen. Materialet i indervæggen er blåbeton, og den forrige karm var "sømbet" ind i blåbetonen.

Letbeton kan være ret porøs, og jeg føler mig usikker på valg af skruer. Jeg har hørt et sted, at man begynder med at samle karmen og derefter fastgøre overdelen og så den side, som døren skal hænge i o.s.v.

Jeg kunne have brug for et kørskema fra nogen, der kan dette :)

• Synes
FredrikR og 1 anden
  • Laddar…
Det skema var kanon, men det endte med, at jeg fik hjælp af en ven, som har gjort det flere gange. Jeg stod bare og kiggede på. Det var dæleme ikke svært at sætte en inderdør i, må jeg sige :)

MathiasS sagde:
http://katalog.essve.se/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V70&kat_bid=V70&katnr=1&katsektnr=4&dokid=wc64633

...som alternativ til den traditionelle karmeskrue.

Karmen (vindue eller dør) sidder bedre, og jeg synes også, det er lettere at montere/justere.
=

20792.jpg

Enig, dem bruger jeg også, anbefales. ;)

MathiasS sagde:
Jeg benytter lejligheden til at slå et slag for disse:

[link]

...som alternativ til den traditionelle karmskrue.

Karmen (vindue eller dør) sidder bedre, og jeg synes også, at det er lettere at montere/justere.
'dem der virker ok....er i øvrigt latterligt glad for klassiske programa som slår det meste, når det gælder dør/vindue montering....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.