957 læst ·
4 svar
957 læst
4 svar
rør til pejsen selvom vi ikke skal have det?
Hej.
Vores hus er netop på vej op nu i de her dage. Var ude og kiggede i går og opdager så en aftræksrør til kamin gennem pladen. Sagen er den, at vi ikke skal have nogen kamin. Der var en tegnet på originaltegningen, men vi har hele tiden sagt, at vi ikke skal have nogen. Spurgte bygherren om dette i dag. Han mener, at det er "forberedt" for kamin til fremtiden. Jeg synes, det lyder mærkeligt. Burde vi ikke være blevet informeret og spurgt? Om ikke andet så om placeringen?? Han sagde, at det bare var at lægge et låg over, når vi skal lægge gulvet. Men vi skal have klinker i hele huset. Jeg ved ikke...det føles bare som om, de ved et uheld lavede en fejl og ikke vil indrømme det.
Hvad tror I?
Påvirker det hus/plade/varme/gulv negativt?
Meget taknemmelig for alle svar!!!
Vores hus er netop på vej op nu i de her dage. Var ude og kiggede i går og opdager så en aftræksrør til kamin gennem pladen. Sagen er den, at vi ikke skal have nogen kamin. Der var en tegnet på originaltegningen, men vi har hele tiden sagt, at vi ikke skal have nogen. Spurgte bygherren om dette i dag. Han mener, at det er "forberedt" for kamin til fremtiden. Jeg synes, det lyder mærkeligt. Burde vi ikke være blevet informeret og spurgt? Om ikke andet så om placeringen?? Han sagde, at det bare var at lægge et låg over, når vi skal lægge gulvet. Men vi skal have klinker i hele huset. Jeg ved ikke...det føles bare som om, de ved et uheld lavede en fejl og ikke vil indrømme det.
Hvad tror I?
Påvirker det hus/plade/varme/gulv negativt?
Meget taknemmelig for alle svar!!!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 indlæg
Er vel nemt at proppe begge ender, og HVIS I sælger, så kan den næste ejer være en kaminperson, der så nemt kan få sin tilluft. Selv hvis man støber en betonprop indeni, er det nemt at fjerne senere, HVIS der skal indsættes en kamin.
Se det som en fremtidssikring.
Protte
Se det som en fremtidssikring.
Protte
Tak for svar! Blev i tvivl da vi ikke er blevet spurgt om placeringen.
Hvordan ser det ud på de tegninger, I har godkendt så?
Det føles jo helt naturligt, at bygherren sætter afluftningsrøret der, hvis det er med på tegningerne.
Hvis det derimod ikke er med på "jeres" tegning, så kan man jo undre sig over, hvad der foregår.
Det føles jo helt naturligt, at bygherren sætter afluftningsrøret der, hvis det er med på tegningerne.
Hvis det derimod ikke er med på "jeres" tegning, så kan man jo undre sig over, hvad der foregår.
Den stod udridset på originaltegningen og har været tilbage på de andre, men da det har været glasklart mellem os og snedkeren, at vi ikke skal have nogen, så tænkte vi ikke på det. Findes heller ikke med på kontrakten.
Klik her for at svare