3,886 læst ·
80 svar
4k læst
80 svar
Rør bag gammel radiator, kan det være gummimasse/asbest?
Støvsuge er dumt, hvis man ikke har en støvsuger med rigtig godt filter, som man så skifter. For så ender det, -hvad-det-nu-er-, i støvsugeren og vil fortsætte med at støve næste gang du støvsuger.
Jeg ville tage en børste og forsigtigt feje skidtet op, derefter vådtørre og smide kludene væk.
Det spiller egentlig ingen rolle, om det er asbest, skimmel eller sved og fedt. Du vil have det ud uden at det ender i støvsugeren eller i lejligheden, og derfor er vådtørre det bedste.
Jeg ville tage en børste og forsigtigt feje skidtet op, derefter vådtørre og smide kludene væk.
Det spiller egentlig ingen rolle, om det er asbest, skimmel eller sved og fedt. Du vil have det ud uden at det ender i støvsugeren eller i lejligheden, og derfor er vådtørre det bedste.
Lyder meget klogt af dig!J JohanLun sagde:Støvsugning er dumt, hvis man ikke har en støvsuger med et meget godt filter, som man så skifter. For så ender -hvad-det-nu-er- i støvsugeren og vil fortsætte med at støve næste gang du støvsuger.
Jeg ville tage en børste og forsigtigt feje skidtet op, så vaske med en våd klud og smide kludene væk.
Det spiller egentlig ingen rolle, om det er asbest, skimmel eller sved og fedt. Du vil have det ud uden at det ender i støvsugeren eller i lejligheden, og derfor er vådtørring det bedste.
Jeg er helt med på din idé.
Støvsugning er det absolut værste alternativ.
Ja.S Slottsfrun sagde:
Ja.S Slottsfrun sagde:
Nej.S Slottsfrun sagde:
Ja. Nej.S Slottsfrun sagde:Jeg har i ældre lejligheder fundet liggende rør bag radiator med ”noget” på. De fleste her tror, at det er gammelt støv, men jeg synes ikke, at det ser sådan ud. Bliver bare en masse spekulationer frem og tilbage og derfor vil jeg høre, om der er nogen her, der ved om man plejede at anvende denne ”teknik”.
Ja.S Slottsfrun sagde:
Værsgo.S Slottsfrun sagde:
Moderator
· Stockholm
· 57 848 indlæg
Nu er det ikke asbest, vi ser på billederne. Men HVIS det nu var sådan, at der findes asbest der bag radiatoren. Hvem ville bekymre sig? Udlejeren vil absolut ikke bekymre sig.
Er det ikke støv sammen med gipsslipestøv fra forskellige ommalinger af lejligheden gennem årene? Og måske et og andet organisk materiale fra blomsterne, der er faldet ned fra vindueskarmen og tørret fast der på røret?S Slottsfrun sagde: