Er der nogen, der ved, om det er nok med kun én plade 13mm Robust Gips på indervægge?
Eller skal der være en anden type plade bag Robust Gipset?

Lyd mine venner lyd!!!! En plade = latterligt, dobbelt plader = ok... Lidt isolering i så dæmper det yderligere lidt... Men mit tip til indervægge er minimum 70mm regler samt 2 lag gips eller 1 lag gips 1 lag osb/ply tom råspont men da kun på træregler.. Personligt foretrækker jeg metalregler de er bedre på næsten alle planer...

Så behøver jeg ikke være bekymret for, at væggen er for "klen" i hvert fald. Den skal vel holde til en lampe og måske en lille hylde da i hvert fald. Lyden er noget, jeg skal tænke på, må nok lægge lidt isolering i.

mr Z sagde:
Personligt foretrækker jeg stålregler de er bedre på næsten alle niveauer ...
>:( :o ???

Selv hader jeg stålregler! Synes, de er en plage at arbejde med. Træ føles solidt og stabilt, er let at arbejde med og kan nemt bygges i de mest fantastiske vinkler og konfigurationer (for dem der gider!). Stålregler får jo deres styrke fra resten af vægkonstruktionen... det vil sige pladematerialet. Jo, en ting til... det dufter så godt, når man saver tørt og fint træ! ;D

Angående gips, så afhænger det måske af, hvilken væg det er. Er det mellem soveværelser, så sæt definitivt dobbeltgips/gips+råspont/OSB, men hvis det bare er diverse andre skillevægge... mellem stue og spisestue, gang og toilet og lignende, så kan du måske spare lidt.

Vil nok sige, at netop toilettet er rart at lydisolere... Og køkkenet... Meget baggrundsstøj kommer fra køkkenet.

Og Gromit metalregler, som man kan forme så godt, og at det skulle være lettere at bygge i træ, køber jeg ikke. Det er ingen tilfældighed, at 90% af alle vægge i byggeproduktion består af metalregler, vel? Det går hurtigere, noget bedre lydreduktion, mindst lige så formbart som træ, lettere konstruktioner, gør det nemmere at isolere osv...

Træ har en fordel i og med, at det er mere stabilt, så til bærende konstruktion er det bedre, i øvrigt findes der forstærkningsregler i metal, de er et rent h.......e at arbejde med i visse tilfælde. Men bruger jeg træ, så i 99 tilfælde ud af hundrede har jeg metal som underlag, gør det hele nemmere og sparer tid, og tid er penge, og at lege med andres tid er som at lege med andres penge :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.