Er det nogen nytte i at bruge ekstra hård gips ovenpå 11mm OSB i garage, eller er det lige så godt med normal gips?
 
det afhænger af, hvad du er ude efter med hårdt gips?
 
EK skiverne vejer lidt mere, så de bidrager sandsynligvis med lidt bedre lydisolering og brandsikring. For at hænge ting op på væggen gør de ingen forskel, det fungerer lige så godt med almindelige.
 
Svarene var lige så uklare som spørgsmålet :)

Det virker som om hårde gipsplader ikke bruges så meget i Sverige?!

Her i Finland bruges ekstra hårde gipsplader (såkaldt EK) ofte, når man vil have en mere holdbar væg, fx i garage, men det er ikke så almindeligt med OSB under gipsen.

Uden at tænke over pladevalg så meget, har jeg brugt hård gips + OSB i huset, eftersom hvis man er "seriøs", så bruger man "EK" plade (kun?) og hvis man er "seriøs", så har man OSB plade under (normal?) gipsen.

Nu er jeg i gang med garagen, og der skal jeg have OSB under, men når jeg tænker over det, så tror jeg ikke, at nytten ved hård gips er så stor der.

Almindelig gipsplade er billigere og lettere.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.