Jeg skal sætte gipsplader op på en eksisterende væg. To vægge er beton og en er letbeton. Væggene er lidt ujævne, så jeg tænkte at lime gipspladerne op, inden jeg skruer dem fast. Det er i alt syv gipsplader. Hvilken type lim skal anvendes? Fik et tip om en form for montagelim tror jeg, men er ret usikker, der findes jo en jungle.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Hvorfor vil du have op gipsplader på væggene?

T TypRätt sagde:
Hvorfor vil du have op gipsplader på væggene?
Fordi der er en del ujævnheder efter at have revet en væg ned. Alternativet at bredspartle hele er jeg ikke så interesseret i.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
J
Hvis væggene er ujævne, vil gipspladerne jo revne.

Reglér op og skru dem fast

J Jorel03 sagde:
Hvis væggene er ujævne, vil gipspladerne jo sprække.

Regl op og skru dem fast
Nej så ujævne er de ikke. Det er egentlig kun to steder, hvor den er grim, og det er der, vi har revet en tidligere væg.

Hvis ujævnhederne du har på eksisterende vægge består af dale, ikke toppe, så kan din idé om at lime gips op fungere. Hvilket som helst "klet" på tube kan sandsynligvis fungere, køb det billigste du kan finde på fx Biltema/Jula og sæt rigeligt på....

Men hvis det kun er nogle få steder, forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare spartler og sliber i stedet.

K Kasken sagde:
Hvis ujævnhederne, du har på de eksisterende vægge, består af dale, ikke toppe, kan din idé om at lime gips op fungere. Hvilket som helst "klet" i tube burde virke, køb det billigste, du kan finde på typ Biltema/Jula, og øs på....

Men hvis det kun er nogle få steder, forstår jeg ikke, hvorfor du ikke i stedet bare spartler og sliber.
Det var en tømrer, der anbefalede, at jeg skulle gøre sådan. Men der er en del, der skal slibes, før man kan spartle.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Lim med Ardex S 48

• Synes
newbee
  • Laddar…
V Vante sagde:
Lim med Ardex S 48
Tak.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.