Skal have adgang til en ventilationsskakt for eventuelt at isolere rørene ca. 2 m og kan kun gøre det ved at save mig gennem en indervæg med gips på begge sider af lægterne.

Den første plade bliver ikke noget problem at fastgøre igen, men hvordan gør man det nemmest, hvis jeg skal have den indre gipsplade tilbage?

Er der nogen, der har en enkel løsning?
Det bliver svært at holde fast i den indre plade også, når man skal sætte den i hullet.

Taknemmelig for forslag!

Skitse over ventilationsskakt med gipsplader og reglar markeret. Ventilationsskakt med metalrør og ledning i tæt rum, behov for isolering.
 
Det er lidt tricky at forstå, hvad du mener, men jeg antager, at du mener, at du ikke har noget at skrue gipspladen tilbage imod, når du først har savet den ud?

Kan man se den indre gipsplade nogen steder?
 
Gipsskivelim og gipsskrue. Der findes specielle, som er lavet til at skrue gips i gips
 
  • Synes
Perham
  • Laddar…
S Småbrukaren sagde:
Det er lidt tricky at forstå, hvad du mener, men jeg antager, at du mener, at du ikke har noget at skrue gipspladen tilbage imod, når du først har skåret den ud?

Kan den indre gipsplade ses et eller andet sted?
Hej, præcis. Har en skillevæg med gips-regel-gips. Kan kun komme til at skrue fra en side, når jeg skal genoprette.
 
Sæt reglar/planker tværs over på bagsiden og fastgør gipset i dem senere (sorte linjer) du bør kunne fastgøre dem, når det er åbent.
 
  • Skitse af vægstruktur med ventilationsskakt og gipspanel, understøttet af tværgående reglar markeret med sorte linjer for korrekt installation.
  • Synes
Perham
  • Laddar…
Her er en video
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.