Jeg er helt ny her på byggahus.se og har et spørgsmål, som sandsynligvis er ret svært at besvare.

Jeg har en væg, jeg SKAL rive ned for at bygge om køkkenet. Problemet er, at jeg ikke ved, om den er bærende eller ej. Og efter at jeg har fjernet gipsen ser jeg, at halvdelen af væggen er råspont, og den anden halvdel er lavet med 40x90 reglar.

Er der nogen, der har erfaring med dette? Jeg skal rive resten af gipsen af i morgen formiddag.

Jeg vedlægger de billeder, jeg har af væggen samt en tegning af denne etage. (Væggen i ringen skal rives)

Med venlig hilsen, Kim
Væg under renovering med delvist fjernet gips, afslørende råspont samt træreglar. Væggen skal rives for køkkenombygning.

Plantegning af et hus med en rødt markeret væg mellem køkken og spisestue, der skal rives ned. To fingre holder papiret.

Husets rygning går vandret i billedet antager jeg? Og dermed spærene lodret? I så fald er den ikke bærende.

Dvs i normale huse går alle bærende vægge i samme retning som rygningen, eftersom de bærende vægge hjælper med at bære spærene på midten, så taget ikke synker sammen.

Yes nocken på huset går vandret i billedet.
Mange tak for hurtigt svar 👍🏽

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.