Kom til at slukke for fryseren og indså det, da gulvet var vådt... Har limet vinylgulv, som havde løsnet lidt, trak i det for at se, hvor langt vandet var trængt ind, og det var hurtigt tydeligt, at det ikke var første gang, der var ret meget ældre skader, sort med skimmel både i gulvet og pladen og lugtede ikke af hindbær.
Har åbnet et mindre hul, og undersiden af pladen og isoleringen ser ok ud på det, jeg har gjort indtil nu.
Min plan var at fjerne det, der har haft synlig fugt på sig. Her blev det lidt sværere, end jeg havde håbet. Pladen har samling under væggen, og det er tydeligt vandskadet der også, nu tørt, men det er porøst, når man skraber.
Tænker, at væggen også skal fjernes, for at man kan komme til pladen. Det bliver jo også en mulighed for at se, om fugten har vandret videre til den anden plade..
Gætter på, at pladerne er limet på bjælkelaget, det var de, da vi lavede badeværelset om.
Tænker jeg forkert?
Indser, at chancen er stor for, at jeg giver op og køber mig fri fra problemet

Men jeg håber, der sidder lidt viden tilbage fra, da jeg og manden byggede et andet hus. Desværre er han ikke længere til at hjælpe til.