Hej, har købt et gammelt hus fra 1939 med ret små rum. Har en vision om at slå en væg ned mellem køkken og tilstødende stue. Det forekommer at være en bærende væg. Formentlig mursten og puds. Jeg har tømrere i familien, der kan udføre arbejdet, men føler, at jeg vil have nogen, der kan beregne det, dimension på bjælke, hvor meget den skal bære osv. Da huset er gammelt, findes der ingen tegninger. (har spurgt på byplanlægningskontoret). Hvor vender jeg mig for en sådan beregning. Skal man lave en tegning? Skal man have nedrivningstilladelse?
mvh D
mvh D
Rivningslov har man, når man skal rive hele huset, ikke for at fjerne en væg, så det skal du ikke have.
Kig på din kommunes hjemmeside, der står sikkert en hel del om, hvad de kræver for at "gøre indgreb i bærende konstruktion".
Kig på din kommunes hjemmeside, der står sikkert en hel del om, hvad de kræver for at "gøre indgreb i bærende konstruktion".
Det ser ud til, at indgrebet i det mindste er anmeldelsespligtigt.
(fra kommunen)
I den nye plan- og byggelov er foranstaltninger, der tidligere var byggemeldingspligtige, men ikke tilladelsespligtige, anmeldelsespligtige. Det drejer sig blandt andet om:
(fra kommunen)
I den nye plan- og byggelov er foranstaltninger, der tidligere var byggemeldingspligtige, men ikke tilladelsespligtige, anmeldelsespligtige. Det drejer sig blandt andet om:
- ændring af en bygning, hvis bærende dele berøres, eller hvis planløsningen påvirkes væsentligt
Klik her for at svare