Jeg vil gerne åbne op ca. 230 cm i vores skunk for at kunne bygge en senge-niche til vores datter. For at kunne gøre dette, skal jeg fjerne den lodrette regel, der støtter en af spærerne.
Billedet nedenfor er taget inde fra skunken og viser den regel, som jeg gerne vil fjerne. Den lodrette regel er 100x40, og spærerne står på ca. cc1200
Min tanke indtil videre er at skrue kraftige regler fast i de lodrette regler, der støtter de spær, som er på hver side af den, jeg vil fjerne, og sørge for, at de står på et godt fundament. Derefter stamper jeg spærret op, fjerner den lodrette regel og lægger i stedet en horisontal limtræsbjælke mellem de nye regler for at støtte det spær, der bliver uden lodret regel.
For at vurdere om dette er muligt, har man brug for en sektionsplan (med hovedmål) for hele huset. Desuden er oplysninger om snelastzone, ydertagets konstruktion (inkl. spærenes dimensioner) samt konstruktionen af loftets bjælkelag (gulvbjælkerne dimensioner og c/c afstand) nødvendige. Nogle bedre detaljefotos af støttebenenes fastgørelser for oven og forneden er heller ikke dårligt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.