Hej! Vi har et Ytong-hus fra -57, hvor vi som et skridt i at reducere radonniveauerne i soveværelserne (sammen med mekanisk ventilation) har tænkt os at rive væggen mod loftsrummet, som også består af letbeton ligesom den øvrige bærende konstruktion. En ny væg skal opbygges af træregler præcis samme sted.
Væggen er opbygget af 200 mm blokke og hviler på et betondæk. Jeg er næsten overbevist om, at væggen ikke bærer spær, men at det er støttebenene, som ses i loftsrummet, der gør det. Men jeg er taknemmelig for evt. synspunkter eller hvis nogen har revet lignende konstruktion ned, så jeg ikke behøver at tøve, når vi tager boremaskinen frem på mandag.
Væggen er opbygget af 200 mm blokke og hviler på et betondæk. Jeg er næsten overbevist om, at væggen ikke bærer spær, men at det er støttebenene, som ses i loftsrummet, der gør det. Men jeg er taknemmelig for evt. synspunkter eller hvis nogen har revet lignende konstruktion ned, så jeg ikke behøver at tøve, når vi tager boremaskinen frem på mandag.
Eftersom den ansluter mod råspont og ikke er detaljetegnet til at anslutte mod tagspær ville jeg sige at den er 20 cm tyk for at få varmeisolering. Desuden er lambdaværdi angivet hvilket tyder på at det er den egenskab som er vigtig.T Tobbe_G sagde:
Klik her for at svare