Hej, har et projekt, der skal begynde at planlægges. Tanken er at rive/åbne en væg bag min trappe.

Jeg overvejer at lade et stykke af væggen (ca. 40-50 cm) blive ved den lavere del af trappen, på den anden side beholder jeg væggen til højre for dørhullet (ca. 10 cm), måske også lade et stykke af den øvre del af væggen i højde med dørhullet være, så det bliver en stor "bue".

Spørgsmålet er, hvad der kræves for, at det kan lade sig gøre; holder væggen trappen oppe? Er det nok med 40-50 cm væg ved den lavere del for at holde trappen på plads? En ekstra stolpe?

Tanker og forslag er velkomne!

Forsøger at vedhæfte nogle billeder også

Trætrappe i et rum med malede vægge; trappen fører opad fra venstre til højre med et gelænder, og der står et brunt klaver ved siden af. Trætrappe med håndliste og åbne trin, set fra siden. Væg ved siden af trappen overvejes fjernet som en del af renoveringsprojekt. En åben trappe i træ ved siden af et klaver, med en døråbning til højre og værktøj i baggrunden. En væg med en døråbning, hvor der står en grå støvsuger og et par hvide stole i forgrunden, ses i et delvist mørkt rum.

• Synes
Jqvick
  • Laddar…
En stolpe i yderhjørnet af trappens sving burde være nok....

Hej

Har du lavet denne ændring? Er i så fald interesseret i at vide, hvordan du gjorde, for jeg har lignende tanker?
Mvh

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.