Det store spørgsmål i livet.
Jeg skal renovere soveværelset men er nødt til at flytte nogle stikkontakter. Selvfølgelig kobler elpolaren strømmen når han kommer hjem.
Men eftersom han ikke svarer så spørger jeg her.
Enten river jeg eksisterende gips ned, trækker nye VP, dåser og skruer ny gips op eller også fræser jeg spor i den eksisterende, trækker VP, dåser mm og så på med renoveringsgips......
kan ikke bestemme mig for hvad der føles nemmest....

Jeg skal renovere soveværelset men er nødt til at flytte nogle stikkontakter. Selvfølgelig kobler elpolaren strømmen når han kommer hjem.
Men eftersom han ikke svarer så spørger jeg her.
Enten river jeg eksisterende gips ned, trækker nye VP, dåser og skruer ny gips op eller også fræser jeg spor i den eksisterende, trækker VP, dåser mm og så på med renoveringsgips......
kan ikke bestemme mig for hvad der føles nemmest....
kan af erfaring fortælle tt sikkert det er BUSENKELT at lægge VP-rørene efter at have fræset en rille... Men det tager også adskillige timer at rydde op efter sig.... 
Men hvis du har tomt i rummet og ikke som mig et fuldt køkken og dårligt med beskyttelse, så slipper du nok for at tørre ALT gipspulver af, da ville jeg klokkeklart fræse rørene ind.
Held og lykke!
Men hvis du har tomt i rummet og ikke som mig et fuldt køkken og dårligt med beskyttelse, så slipper du nok for at tørre ALT gipspulver af, da ville jeg klokkeklart fræse rørene ind.
Held og lykke!
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 indlæg
Eftersom det alligevel skal på gips bagefter, så ville jeg have fjernet den gamle gips. Det er enklest, pænest og støver ikke lige så meget. Desuden er der større muligheder for at trække rørene på en god måde. Som en bonus har man jo også mulighed for at lave eventuelle ændringer for rummet på den anden side af væggen.
Jeg er i gang med nedrivning, og det går jo ganske glat. 3 lag tapet holder det sammen i store stykker. Hugger ud omkring nogle søm, vrider med kobenet og så ind med hænderne og ryst, indtil pladen løsner sig fra de andre søm. Men kom lige i tanke om, at jeg nok skal skaffe en ny dampspærre, da jeg må fjerne den gamle for at få elektriciteten på plads. En tur mere til butikken.......... Det ville have været smart at efterisolere samtidig.... men skal jeg så ikke nok bygge lidt videre på...???
Klik her for at svare