Hej,

Jeg bor i et Myresjöhus fra tidligt 50’erne, nyligt tilflyttet og har nogle overvejelser omkring at rive en mur ned.

Jeg vil rive ned i henhold til tegning og vedlagte billeder. Spær og planker (som ikke er en del af spærene) er ca. 70x170 og ligger skiftevis hver ca. 500mm. Loftet ovenover er et koldt loft med delvist lagt gulv af tidligere ejer. En fremtidig FTX installation samt at bruge loftet som koldopbevaring er planen. Så loftet skal stadig være gangbar.

Væggen jeg vil rive, er ca. 2500mm lang og udgår fra skorstenen. Spærene har en længde på ca. 7,5m og jeg er lidt bekymret over længden.

Må jeg veksle op, hvis væggen kan være bærende/aflastende? Når jeg søger i håndbogen, kan jeg ikke finde mine trædimensioner eller spær. Eller er det muligt, at jeg kan klare mig helt uden?

Tak på forhånd.

Mvh
Fredrik

• Snittegning af et hus fra 1950'erne, viser murværk, tagstole og en væg, der potentielt skal fjernes. Sektion B-B, diskussion omkring bærende struktur.
  • Plantegning af et Myresjöhus fra 50'erne, viser væggens placering fra skorstenen mod stuen. Skitsen inkluderer køkken og trapper.
  • Stue med tv på skænk, stole og to røde linjer på væggen markerer den ønskede placering af den væg, der skal rives.
  • To døråbninger i en væg med røde linjer tegnet for at markere den del af væggen, der foreslås fjernet.
  • Loftet i et gammelt Myresjöhus med træstolper, spåner på gulvet og isoleringsmateriale stablet langs væggene.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.