Jeg har brug for at gøre en væg klar indvendigt. I dag ser væggen sådan ud (indefra og ud) en tapetseret, porøs træfiberskive, (tretex?), regler ca. 10x10cm med spån i rummene, en form for gammel vindpap/papir, træpanel. Jeg undrer mig over, om det fungerer at sætte regler direkte på tretexen og isolere med 45mm mineraluld. Mine spørgsmål er egentlig, om jeg skal bruge plast eller en anden form for dug direkte mod tretexen eller ej. Kan så lidt som 45mm mineraluld forårsage kondensproblemer inde i væggen? Kan tretexen i sig selv forårsage problemer i fremtiden? Væggen vil inden for 1-3 år blive isoleret ordentligt udefra i forbindelse med en tilbygning.
 
Jeg ville ikke være bekymret for at montere 45 mm mineraluld indvendigt. Det er dog intet galt i at montere en diffusonssperre inderst, men der burde jo være en asfaltpap el liggn indenfor den porøse plade.
 
Forsøger at huske, hvordan det så ud, da jeg rev en anden væg ned. Kan ikke huske noget pap bag træpladen... Spiller det nogen rolle?
 
Hvis der er spån i væggen, bør der jo være mindst ét lag pap for at forhindre spånudslip. Tjek i en ventil eller demonter en stikkontakt, så kan du måske se det.
 
Med tanke på at du skal lægge endnu mere isolering udvendigt så er det vel passende at du får plasten på allerede nu?

Når du har revet facaden sætter du pap udvendigt inden det nye isoleringslag. Afslut med vindstop yderst under det nye facademateriale.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.