52,350 læst ·
19 svar
52k læst
19 svar
revner i gipsfuger
Jeg kan have gjort noget galt et sted, men jeg tror det ikke, og revnerne er der nu. Jeg gætter på, at det kan bevæge sig en del i et mellemloft i et træhus, og at de bevægelser er for store til, at strimlerne kan optage dem. At forstærke yderligere med en dug over hele loftet føles som en god mulighed. Hvordan synes du, jeg skal gøre, jon_h?
Ifølge dette link mindsker man risikoen for revner: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
/Johan
Ifølge dette link mindsker man risikoen for revner: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
/Johan
Jeg ved ikke overhovedet, hvad problemet er i dit tilfælde. Er der noget i konstruktionen, der er galt, så kan det være microliten kan fikse det. Jeg protesterede bare mod Stringfellows generelle udtalelse, at det er sådan, man skal gøre, hvis man vil have glatte gipslofter. Jeg har bygget mange gipslofter med kun strimlede samlinger, og har aldrig haft en revne.
Ifølge dette link mindsker man risikoen for revner: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
Undrer mig over, hvorfor man brugte tunge 12 mm gipsplader, når der findes renovationsgips 6 mm?
Det var længe siden, jeg satte gips op i loftet, men jeg husker, at pladerne havde en forsænkning ved langsiderne, hvilket lettede usynlige samlinger. Det var meget sværere ved kortsiderne. Måske er nu også kortsiderne forsænkede?
Slibning er næsten ikke nødvendig, hvis man spartler på den rette måde.
Undrer mig over, hvorfor man brugte tunge 12 mm gipsplader, når der findes renovationsgips 6 mm?
Det var længe siden, jeg satte gips op i loftet, men jeg husker, at pladerne havde en forsænkning ved langsiderne, hvilket lettede usynlige samlinger. Det var meget sværere ved kortsiderne. Måske er nu også kortsiderne forsænkede?
Slibning er næsten ikke nødvendig, hvis man spartler på den rette måde.
Klik her for at svare