Hvorfor? At strippe samlingerne og male bliver jo perfekt, hvis man gør det rigtigt. Hvorfor skulle en helt glat overflade, altså gipsen, have brug for at blive dækket med microlitvæv?
 
Jeg kan have gjort noget galt et sted, men jeg tror det ikke, og revnerne er der nu. Jeg gætter på, at det kan bevæge sig en del i et mellemloft i et træhus, og at de bevægelser er for store til, at strimlerne kan optage dem. At forstærke yderligere med en dug over hele loftet føles som en god mulighed. Hvordan synes du, jeg skal gøre, jon_h?

Ifølge dette link mindsker man risikoen for revner: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754

/Johan
 
Jeg ved ikke overhovedet, hvad problemet er i dit tilfælde. Er der noget i konstruktionen, der er galt, så kan det være microliten kan fikse det. Jeg protesterede bare mod Stringfellows generelle udtalelse, at det er sådan, man skal gøre, hvis man vil have glatte gipslofter. Jeg har bygget mange gipslofter med kun strimlede samlinger, og har aldrig haft en revne.
 
  • Synes
Fanny Deldén
  • Laddar…
Ifølge dette link mindsker man risikoen for revner: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754

Undrer mig over, hvorfor man brugte tunge 12 mm gipsplader, når der findes renovationsgips 6 mm?

Det var længe siden, jeg satte gips op i loftet, men jeg husker, at pladerne havde en forsænkning ved langsiderne, hvilket lettede usynlige samlinger. Det var meget sværere ved kortsiderne. Måske er nu også kortsiderne forsænkede?

Slibning er næsten ikke nødvendig, hvis man spartler på den rette måde.
 
Ja, er det ikke prisen på renoveringsgipset?
 
  • Synes
Lina Karlsson3
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.