Jeg har sat nyt gipsloft op. Jeg har sat malertape ved samlingerne og spartlet over. Da jeg havde malet 2 gange, revnede malingen langs med alle samlingerne.

Jeg maler med almindelig loftmaling. Jeg tror, at spartlen sugede vandet fra malingen, derfor revnede den. Prøvede at male en gang til, men det revnede igen. Lagde så latexfuge i samlingerne, men det revnede alligevel.

Nu overvejer jeg at lægge malertape igen og spartle over... eller findes der en anden løsning??

Har du reglar bagved alle samlinger? Det lyder lidt mærkeligt, at det hele tiden revner. Hvad bruger du for strimmel - papir eller glasfiber? Hvad er det for spartelmasse?

jeg har regel ved hver samling og bruger glasfiberbånd...ved ikke præcis hvilket spartelmasse det er men i butikken anbefalede han finspartel. (det jeg bruger) Kan jeg lægge en ny bånd på og spartle igen?

Generelt set anbefales glasfiberstrimmel IKKE i træhus-konstruktioner. Den optager ikke bevægelserne lige så godt som papirstrimmel og kan således revne lettere. Malerforbundet står for den anbefaling. Jeg tror ikke, at du løser problemerne med at lægge en ekstra strimmel på. Det bliver nok bare grimt og bulet. Mine fem øre sætter jeg på at forsøge at fjerne din glasfiberstrimmel på en samling og lægge en papirstrimmel - bare for at se, hvordan den opfører sig. Papirstrimlen kan lægges i spartelmasse (=svært, hvis man ikke har specielt spartelmasse, der er meget vådt) eller så bruger du vævlim. Vent med at spartle over strimlen, til den er tør, så har du større chance for at få godt resultat.

Læs også her:
http://www.gyproc.se/gyproc/content.nsf/documents/BD9AB78E07423569C1256DF2004637BF?OpenDocument&m=mm

http://www.norgips.se/index0,31.htm

http://alcro.resolutmrm.com/Pro_Alcro2/InfoPop.asp?MediaID=3286

sidst men ikke mindst. Læs andre tråde fra forummet om papirstrimmel:
http://www.google.com/search?q=pappersremsa+site%3A.byggahus.se&rls=com.microsoft:sv:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

okay jeg må vel følge dit råd...spiller det nogen rolle, at jeg bor i en lejlighed og har boret reglarne direkte mod betonloftet?

hmm... jeg er usikker på, hvornår glasfiberstrimler er okay at bruge overhovedet... Ifølge gyproc-linket er glasbier aldrig okay. Som sagt... prøv en samling og evaluer resultatet.

Hvad har du for C/C mellem reglerne, og hvor brede er pladerne?

jeg har cc35 På bredde og længde er skiverne af varierende størrelse... 13mm tykke

• Synes
Dustscream
  • Laddar…
Har papirsstrimler overalt i huset bortset fra ét sted (loft -> vægovergang hvor lofthøjden ændres). Mente at papirsstrimler ville bygge for meget der, så jeg brugte glasfiber. Ikke en eneste samling i huset er revnet, UNDTAGEN hvor jeg brugte glasfiberstrimler. Den konklusion jeg drager: Glasfiberstrimler er sk..t. Undgå dem.

Når man skal spartle vægge og man har spånplade bagved og gips på det.

Behøver man stadigvæk remse?

MVH Linus

Tak for engageret svar Fasting 65 :)-

Mvh. Kim

smidifix sagde:
Behøver man remsa alligevel??
Ja, absolut.

• Synes
Lucky2015
  • Laddar…
tak for alle svar...har sat nye glasfiberremsor på samlingerne, hvor det er sprukket...endnu har det ikke sprukket...

Jeg har præcis samme problem med revner i nyt gipsloft. Jeg har afstivet i henhold til standard og brugt glasfiberstrimler i samlingerne. Først spartlet med grovspartel og derefter med finspartel. Loftet blev sat op i sommers, og det er nu revnerne begynder at komme. Huset er et løsvirkehus, der blev rejst for et år siden. Der er ikke varme på hele tiden. Det er nu, jeg har chancen for at ordne loftet uden større besvær, inden gulvet lægges. Jeg er ikke interesseret i kun at sætte nye glasfiberstrimler, hvor revnerne er synlige nu, risikoen er jo stor for, at der kommer nye revner andre steder. Hvad tror I om at trække et væv over hele loftet og derefter male igen? Hvilken type væv bør jeg vælge?

/Johan

Skal man lave glatte gipslofter, så er det eneste rigtige microlit.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.