Kort sammenfatning:
- Renoverer trægulv med nye regler, der er fastgjort på siden af bjælkerne.
- Ejendom fra 1905
- Isolering byggrester, tungt som bare den
- Trægulv cc40 - cc50 med blindbund
- Lejligheden øverst.

Status:
- Alt klar til at hælde den gamle isolering tilbage og skrue spånpladerne fast
- Yderkanten mod væg bliver dog en mere varmeisolerende type.
- Naboen har fået sætningsrevner på en original, men ikke bærende væg, der går under det gulv, jeg har arbejdet med.
- Disse er gradvist blevet større.
- Naboen vil have håndværker for at udbedre.
- De gamle bjælker er buede i midten af mit rum med ca. 3 cm på 5 meter. Det er i midten af dette, at deres væg går.
- Har haft begrænset tid, så arbejdet har taget ganske lang tid.

Min bekymring:
- Hvad skyldes revnerne? Har været så pokkers forsigtig.
- Kan det være, at gulvet ikke "kunne klare den gamle isolering? Bør man virkelig lægge den gamle isolering tilbage?
- Hvis naboen udbedrer problemerne, og det er vægten, der var problemet, er der så ikke risiko for, at gulvet over tid vil sætte sig, og naboen vil have håndværkere ind hele tiden?

Alle anbefalinger og tips fra alle kanter værdsættes enormt!

Tak,
Christer

Svært at sige uden at være ekspert og på stedet. Det kunne jo endda være, at revnerne skyldes, at det ikke længere er nedlastet.

Men føles det ikke rimeligt at kassere den gamle "isolering" bestående af byggrester?

Hvad får jer til at tro, at det er "byggrester". Man plejer at have ler, grus osv. liggende på blindbunden i bjælkelaget, det var jo på den måde, man skabte et tungt og lydisolerende mellembjælkelag.

Så "byggrester" er nok lidt misvisende, og at skifte til et letvægtsmateriale som mineral eller stenuld vil betyde mere lyd mellem etagerne.

Jeg kan så godt give Anna_H ret i, at det endda kan være revner, som skyldes, at bjælkelaget ikke er belastet længere.

Tak, forkert ord af mig, det består af ler teglrester (meget mange tegl) pudsrester grus og lidt sådan.

Tanken var at beholde den gamle isolering, men, ekofiberen 50 cm fra. Ydervæggen da det er ekstremt koldt og trækket.

Men hvis jeg tolker jer rigtigt, så når det bliver belastet, skulle det kunne sætte sig igen. Spørgsmålet er hvor lang tid det kan tage, før det er tid til at afhjælpe problemet.

Forstår at det er svært at vurdere her på nettet, men jeres hjælp værdsættes enormt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.