(Sig endelig til, hvis jeg poster i det forkerte forum, tak)
Købte hus sidste efterår. Hultfredshus bygget i 1976.
Allerede ved inspektionen blev der set en revne på grundmuren/kældervæggen (beton). Inspektøren skrev følgende (blandt en masse anden info selvfølgelig):
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD]Grundlægning Kælder [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"] Der forekommer revner i grundmuren/kældervæggen. Ønsker man at kontrollere om revnerne fra eventuelle bevægelser i bygningen er igangværende eller ej, kræves der indboring af dyvler i bygningens sokkel eller i tilknytning til revnerne samt at der udføres præcisionsafvejninger af dyvlerne mod fast højdepunkt. En sådan måling bør ske regelmæssigt i mindst et år for at man kan vurdere eventuelle bevægelser eller sætninger. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD]Drænering/Fugtisolering [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"] Ingen tegn på indtrængende vand eller fugtpletter på tilgængelige flader ved inspektionstidspunktet. Intet særligt at bemærke.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Jeg tror, desværre, at revnen er blevet længere siden inspektionen. Til sagen hører, at de tidligere ejere foretog visse ændringer uden for husvæggen men på gavlen for ca. 4 år siden. Se billedet med indringningen. De gravede jorden væk der (for at styrke "rabatmuren" og installere trappen).
Under alle omstændigheder agter jeg at gøre noget ved dette, så der i det mindste ikke trænger vand ind.
Jeg sætter pris på al viden om, hvordan jeg bør gå frem?
Tak!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.