Vi er i gang med et "mindre" projekt i huset, nemlig at udskifte køkkenet. Vi vil også trække ny el samtidig, og elektrikeren foreslog, at vi lægger regler op på væggen, hvor vi skal have køkkenskabene (se vedhæftet billede). Han mente også, at vi derefter kunne køre OSB + gips ovenpå det, så det er vel sådan planen ser ud nu.
Huset har ingen kælder, men står på en støbt plade. Lige nu er betonpladen blotlagt, og væggen, der skal have regler, er en murstensvæg med hvad der synes at være kalkpuds af noget slags.
Jeg havde tænkt mig 45 mm regler (vi kan ikke gå højere, da vi har et vindue, der vil komme i vejen lidt længere væk på samme væg), men jeg er lidt i tvivl om præcis hvordan jeg skal gøre med materialevalget. Er det sikkert at sætte træregler mod en sådan væg, eller bør man vælge metalregler? Hvis muligt, havde jeg tænkt at sætte en vandret regel langs hele gulvet, men det er måske en dum idé at lægge træ direkte mod betonpladen?
Planen ellers er at flydespartle gulvet på sigt og derefter lægge PE-folie + trægulv.
Takker for svarene. Det bliver syllpap og reglar på det.
Et hurtigt spørgsmål til om samme emne: Skal afsted og købe reglar og begyndte at overveje, hvordan man bedst fastgør reglarne mod væggen (som køkkenindretningen skal hænge på)
Er spigplugg tilstrækkeligt til dette, eller skal der noget andet til?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.