Hej! Min første post her. Jeg skal skifte køkken i påsken og skal sætte lægter på en pudset betonvæg, som køkkenet derefter skal monteres på.
Fastgørelsen i den pudsede murstensvæg skal jo være af absolut stærkeste slags, da hele køkkenet skal hænge på den.
Der er mange hulrum i væggen, når man borer også.

stærkeste tips til montering af lægter 2x2 tommer modtages med tak.

Med venlig hilsen,
Johan Rex

Jeg plejer at bruge almindelige plastplug (brun eller blå) eller sømplug, men inden jeg sætter pluggen i, sprøjter jeg pl400 ind i hullet. Gerne efter at man har støvsuget hullet.

Larsa Larsa sagde:
Jeg plejer at bruge almindelig plastpløk (brun eller blå) eller sømpløk, men inden jeg sætter pløkken i, sprøjter jeg PL400 i hullet. Gerne efter at man har støvsuget hullet.
Hej!
Tak for svaret - lader du PL400 massen tørre med pløkken, inden du skruer skruen i?

Nej trækker i skruen direkte, så klarer den lasten når det er tørt

JRX JRX sagde:
Hej! Min første post her. Jeg skal skifte køkken i påsken og skal afrettes på en pudset betonvæg, som køkkenet så skal monteres på.
Fastgørelsen i den pudsede teglvæg må jo være af absolut stærkeste slags, da hele køkkenet skal hænge i den.
Der er også mange huller i væggen, når man borer.

De stærkeste tips til montering af reglar 2tom-2tom modtages med tak.

Med venlig hilsen,
Johan Rex
Gjorde for nylig en køkkenrenovering for drengen i familien. Alt var "rødtegl" og puds. Brugte ankerlim til det hele. Du bør kunne hænge huset i disse fastgørelser uden at der sker noget.
Gevindstang i hullerne og alt er klar og parat.
Måske overkurs men utroligt holdbart.
Giv den gas!(y)

Glem farvet plastpløk og opfindelsesløsninger. :D

Brug en facadepløk af god kvalitet, i nylon, og inkluder pudsen i "nyttelængden". Dvs. 45mm plus pudsen plus 70mm for en almindelig facadepløk.

Tak for det gode svar!
Det bliver Ankarmassa og plug.
Nu er det påske og tid til at bygge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.