21,106 læst ·
34 svar
21k læst
34 svar
Reparere ridse i rustfrit stål
Nu ved jeg så klart ikke, hvad du bruger din køkkenvask til, men jeg gik ud fra, at det var i et køkken. Hvis den ruster op, fordi der ligger juice på den, bør du nok ikke drikke den juice uanset hvadMisacsson sagde:
Det ved jeg! Men har I aldrig set, hvordan ridser og skader på rustfrit samler rust? En skade gør jo, at diverse stærke midler og juicer m.m. ophobes og påvirker på en helt anden måde.
Der er jo forskel på, om det er rustfrit med korrosionsbestandighed klasse C1 eller C5 også. I tilfældet med IKEA vask har jeg ikke kunnet finde oplysninger om dette.
Igen: din køkkenvask kommer ikke til at ruste op. Klart det er irriterende med en ridse eller et hak, men det er kun æstetisk, levetiden er intakt.
Min rustfrie køkkenbordplade med tilhørende vask og vaskekummer har været i brug siden 1968 og har ikke en eneste rustplet. Jeg tror ikke, du skal bekymre dig. Meningen med køkkenbordplader er, at de skal tåle vand.Misacsson sagde:
Det ved jeg! Men har I aldrig set, hvordan ridser og skader på rustfrit har samlet rust? En skade gør jo, at diverse stærke midler og juicer m.m. ansamles og belaster på en helt anden måde.
Der er jo forskel på, om det er rustfrit med korrosionsbestandighed klasse C1 eller C5 også. I tilfælde af IKEA vask har jeg ikke lykkedes med at finde oplysning om dette.
At få væk ridse er i praksis umuligt. At hælde i epoxi gør hverken til eller fra.
Som allerede sagt; ridse har ingen praktisk betydning. Trist er det selvfølgelig, hvis bænken er ny.
Om nogle år når hele køkkenvasken er småstribet så er skummende ståluld suverænt til at få den fin!
Som allerede sagt; ridse har ingen praktisk betydning. Trist er det selvfølgelig, hvis bænken er ny.
Om nogle år når hele køkkenvasken er småstribet så er skummende ståluld suverænt til at få den fin!
Klik her for at svare