Hej alle forumister.
Har et par fliser i kælderen med bom (60x30). Gulvet er lagt på et gammelt flydespartelgulv.

Overvejer om det er muligt at fikse bom:en på stedet? Kan man bore huller i fugen og fylde med eksempelvis ankerlim? (Epoxy), har set at der er noget der hedder Fix-A-Floor, hvor man netop sprøjter en bindemasse ind under flisen via huller i fugen, men det er dyrt og synes ikke at blive brugt i Sverige.

Ved at det rigtige er at slå flisen i stykker, slibe gammel fugemasse væk, prime gulvet og lægge fliserne om, men jeg vil gerne vide om der findes nogle alternativer?

Kunne ankerlim være et alternativ, eller findes der noget andet fixemiddel man kan sprøjte ind som er bedre?

Tak på forhånd.

Henrik P

Undrer det samme. Er Fix-a-floor godt? Ser at det sælges på amazon. Findes der andre/bedre alternativer til fliser, der sidder delvist løst?

Hos mig ligger nogle fliser helt løst. Jeg selv som har lagt dem 30x60cm og burde 1) have købt bedre fix og 2) haft fix under fliserne. Kan man løfte op de løse fliser og lægge dem om med god fix?

Begynder med dette med klinkergulv. Mit første projekt med 30x30cm gik rigtig godt. Mit andet projekt (dette) derimod… :(

Senest redigeret:
B ByggareBobbyMcgee sagde:
Undrer det samme. Er Fix-a-floor godt? Ser at det sælges på amazon. Findes der andre/bedre alternativer for fliser, der sidder delvist løst?

Hos mig ligger nogle fliser helt løst. Jeg selv lagde dem 30x60cm og burde 1) have købt bedre fix og 2) haft fix under fliserne. Kan man løfte op de løse fliser og lægge dem om med godt fix?

Nybegynder til dette med klinkergulv. Mit første projekt med 30x30cm gik fint. Mit andet projekt (dette) derimod… :(
Ja, begynd med at pille alle løse fliser op. Så skal du have noget til at slibe/skrabe/fræse gammelt fix af gulvet og fliserne. En type skive til vinkelsliberen for eksempel. Så lægger du lidt ny primer på. Så er det bare at lægge fliserne i nyt fix.

• Synes
ByggareBobbyMcgee
  • Laddar…
Mange tak for svar! Mistænker, at det meste af fejlen for mig ligger i lavpris-fikset, jeg købte. Opdagede, at bedst før-datoen var passeret. Eftersom fikset har en ret lang sådan, gætter jeg på, at poserne har ligget og samlet støv et stykke tid… primeren har jeg brugt på samme underlag en gang tidligere, så den er god. Omtrent tre ud af fyrre fliser sidder fast på gulvet, resten er løse. Hvilken joke…

Aja, fliserne ser i det mindste ud til at kunne reddes.

• Synes
AG A
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.