Hus fra 1964 med støbt mellemdæk. Er i gang med at renovere i kælderen og skulle reparere en skade i loftet. Begyndte at rive ned omkring skaden (ca 50x50cm). Det viste sig at være heraklit med hård puds på. Heraklitten lå nok i bunden af støbeformen da jeg ikke kan få ren betonoverflade uden den er "tagget". Det er ca 20-25mm tykt så begrænset isolering tænker jeg. Jeg vil nu udbedre det jeg begyndte at rive ned. Hvilken mørtel er mest egnet til at bruge som sidder godt i loftet? Tænkte på gipsmørtel som den absolut nemmeste løsning. Har også cementmørtel A, grundingsmørtel B, muremørtel b og mur/pudsemørtel C derhjemme. Så at der fandtes EPS beton/cement med isolerende egenskaber men dels ved jeg ikke hvordan det sidder fast i loftet og måske er det overdrevet...

• Revnet loft med delvist fjernet gips og heraklit, eksponerer ujævn betonoverflade i kælder i et hus fra 1964.
  • Heraklitloft fra en kælder, tydeligt med revet ud del, viser struktur med hård puds på overfladen, omgivet af betonvægge. Repair påkrævet.

Bedste svar

Almindelig c-brug bliver godt.

• Synes
RichardRR
  • Laddar…
Krafsede bor det, der sad løst, støvsugede og fik derefter et "hønsenet" på plads hjælpeligt.
Skulle blande Puts&Murbruk C KC50/50 ret løst for at få det til at hæfte i loftet. Følte halvvejs, at jeg måske burde have taget gipsmørtel i stedet, men krydser fingrene nu for, at det fungerer med C-mørtel. Bliver vel to eller 3 lag, før jeg er færdig.

/R

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.