D
det der virker. du kan køre ekstra reglar eller et stykke osb som nogen nævnte. hvis du laver et så lige "snit" som du bare kan, bliver det nemmere at spartle samlingen senere. Fasede kanterne på gipset og sæt glasfiberstrimmel eller papirstrimmel og spartle over, så samlingen ikke revner op i fremtiden, eftersom du har træreglar.

men hvis du skal lave så meget, ville jeg næsten sætte ny gips. en plade koster cirka 80 spänn :P
 
  • Synes
bhenke
  • Laddar…
danpih sagde:
men ska du gøre så meget, ville jeg nok næsten sætte nyt gips. en plade koster typ 80 spänn :P
Altså, nu har jeg revet og slebet væk 5 lag tapet fra disse gipsvægge. Tænker fandeme ikke skifte gipsplader nu helt pludseligt ;) Vil gerne blive færdig inden sommerens slutning ..phew
 
  • Synes
danpih
  • Laddar…
Mikael_L
bhenke sagde:
Undskyld min tegning, men er det sådan, I tænker?
Altså skære lidt mere af og så skubbe fx ekstra regler ind sådan her? Og fastgøre den ekstra regel skråt mod den eksisterende nederste og så gøre det pænt og sætte en supplerende gipsplade på? Eller hvordan fastgøres de ellers?

Undskyld på forhånd for spørgsmålene :)

[billede]
Næsten rigtigt.
Fjern 10 cm mere af den eksisterende gips.
(eller hvad ved jeg, vilkårlig mængde typisk, alt mellem 5 og 50 cm er sikkert fornuftigt ;))
Indsæt en vandret regel, men bedst med en 22mm planke eller strimler af OSB/plyfa, som er lige så lange som rummet mellem de eksisterende regler. (nogle få cm kortere gør ingen forskel.)
Skru gennem den eksisterende gips med gipsskruer, cirka 25 cm mellem skruerne, så halvdelen af planken/OSB-strippen er bag den eksisterende gips, den anden halvdel synlig i åbningen.

Skær gips til, der passer til at dække hullet nedenfor, skru fast. Stribe med papirstrimmel og spartel det hele pænt.

Og alternativet til alt dette er, at hvis gulvlisterne helt kommer til at dække det nu bortskårne, så kan du faktisk skide på alt ekstra arbejde og bare skære gips så præcist som muligt, sætte det op og så spartle og fortsætte.
 
  • Synes
bhenke
  • Laddar…
Hej.

Takker for svarene. Det er mellem 5 cm til 6,5 cm fra et ulagt laminatgulv op til den beskårne gips i dag. Jeg tror, jeg tager den enkle løsning og simpelthen forsøger at skjule det bag en solid liste. Skal dog forsøge at gøre linjen pænere efter tørringstekniks udskæring, så jeg kan lægge støttende stykker nederst.

Takker for inputten.
 
  • Synes
danpih
  • Laddar…
D
5-6 cm er ikke engang ordentligt ;)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.