Hejsa har indfældet et afløb samt el i pudsvægge og undrer mig lidt over, hvad der er bedst at bruge for at jævne væggen ud.
Samt hullerne mellem rummene og i gulvet.
Væggen med afløb skal bygges ud 1cm med puds.

• Væg med indbygget afløb og el i et rum, hvor der er behov for yderligere pudsning og udjævning samt reparation af huller mellem rummene.
  • Et hul i en pudset væg nær loftet, hvor rør kan ses inde i hullet, ved siden af en dørkarm. Væggen skal jævnes ud.
  • Væg med huller og ujævnheder, hvor afløb og el-installationer er indfældet; loft i gipsplader. Søg råd om udjævning og reparation.
  • Beskrivelse af byggeprojekt; vægge og loft under renovation, synlige elektriske ledninger og oprydning i vægge. Søg råd om udjævning af væg.
  • Elektrisk tavle på pudsvæg, med huller til rør og værktøj på stige. Materialer står ved siden. Arbejdsområde til justering af væg og rør.
  • Væg med afskallet puds, synligt rør langs gulvet, vaterpas op ad væggen, og værktøj på gulvet. Ingen dekoration eller maling.
  • Et rørsystem i en væg med synlig gul forsegling og omgivende beton, viser nyinstallation af afløbsrør og elektriske ledninger i byggemiljø.
  • Billede af rum med udsat rørføring og elinstallation i væggen, smalle vinduer med planter, opbevaringsenhed og værktøj på gulvet.
  • En væg med et synligt indbygget afløbsrør, omgivet af værktøj og renoveringsmaterialer på gulvet.
Ardex / gipsmørtel burde gøre arbejdet. Jeg har brugt det til lignende reparationer, og det har fungeret fint.

• Synes
gustavholm
  • Laddar…
MickeTyr MickeTyr sagde:
Ardex / gipsmørtel burde gøre jobbet. Jeg har brugt det til lignende reparationer, og det har fungeret fint.
Så gipsmørtel i sporene men i gulvet og de store huller havde du brugt gipsmørtel der også? 👍

Er betonspartel det samme?

Hvorfor ikke helt almindelig puds? Billigt og enkelt. Større huller lappes med beton.

useless useless sagde:
Hvorfor ikke almindelig pudsmørtel? Billigt og enkelt. Større huller repareres med beton.
Kan du linke til noget, der ville fungere? Jeg fandt en, men der stod, at den kun kunne klare 1 cm i lag.

Webers/Combimix Gypsum eller Gipsmørtel fungerer perfekt til at fylde lignende huller med. Min erfaring er, at det er lidt lettere at arbejde med end almindelig pudsemørtel, selvom det også fungerer.

Gypsum koster 200-300 kr for en 25 kg sæk, og man kan piske det op til en konsistens af hårdt pisket fløde, som fylder godt ud og frem for alt ikke krymper.

f.eks. denne: https://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg

• Synes
cpalm
  • Laddar…
  • Synes
gustavholm og 1 anden
  • Laddar…
useless useless sagde:
Fyld igen med:
[link]

Top det med:
[link]

Hvis du ikke har superhøje krav til finishen, så er det tilstrækkeligt med finbetongen, der glattes til sidst.
Kan man tage finbetong i gulvet med?

talte med snedker om væggen og de fleste har sagt pudsbrug.
Men der er jo både A, B og C hvilket er det man skal bruge? Det er en kældervæg som ligger under jord.

Skal man prime væggen, før man bruger gips, eller kan man bare blande og smøre på? 👍

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.