Hej!
Jeg er ny inden for støbning osv., men har en trappe med tilhørende støttevæg, der skal renoveres.
Selve trappen slides meget, så der hyrer jeg professionelle. På de steder, hvor betonen var ødelagt, reparerede fliselæggeren med Redirep 25.
Men selve muren er ikke lige så udsat, og den tænkte jeg at reparere rimeligt selv.
Den er bygget af beton og blokke af natursten.
Jeg har tænkt mig kun at reparere fugerne "ovenfra" med det formål at reducere vandmængder, der skaber (de fleste) frostsprængninger. Målet er vandtæthed, ikke bæreevne.
Jeg har forstået, at der er stor forskel på almindelig grovbeton til anlæg og beton beregnet til reparation. Men jeg forstår ikke forskellen mellem reparationsmørtel (f.eks. på Bauhaus fra Combimix for 99 kr/20 kg) og reparationsbeton (f.eks. Mapei Redirep 25 for 850 kr/25 kg).
Ud over dette findes betonspartelmasse.
Meget forvirrende 🤔
Det skal gerne holde i lang tid, men ikke til belastning.
Opnå målet om at begrænse vandindtag.
Jeg værdsætter prisvenlighed meget, ingen dyre mærker bare for at få 20% bedre resultat, så at sige.
Jeg er ny inden for støbning osv., men har en trappe med tilhørende støttevæg, der skal renoveres.
Selve trappen slides meget, så der hyrer jeg professionelle. På de steder, hvor betonen var ødelagt, reparerede fliselæggeren med Redirep 25.
Men selve muren er ikke lige så udsat, og den tænkte jeg at reparere rimeligt selv.
Den er bygget af beton og blokke af natursten.
Jeg har tænkt mig kun at reparere fugerne "ovenfra" med det formål at reducere vandmængder, der skaber (de fleste) frostsprængninger. Målet er vandtæthed, ikke bæreevne.
Jeg har forstået, at der er stor forskel på almindelig grovbeton til anlæg og beton beregnet til reparation. Men jeg forstår ikke forskellen mellem reparationsmørtel (f.eks. på Bauhaus fra Combimix for 99 kr/20 kg) og reparationsbeton (f.eks. Mapei Redirep 25 for 850 kr/25 kg).
Ud over dette findes betonspartelmasse.
Meget forvirrende 🤔
Det skal gerne holde i lang tid, men ikke til belastning.
Opnå målet om at begrænse vandindtag.
Jeg værdsætter prisvenlighed meget, ingen dyre mærker bare for at få 20% bedre resultat, så at sige.
Er det prisværdighed, der gælder, så bland din egen cementmørtel:
1 volumen del byggcement
3 volumen dele mursand (max 0-4 mm)
Bland godt, og jo mindre flydende du gør det, desto tættere og stærkere bliver slutproduktet.
1 volumen del byggcement
3 volumen dele mursand (max 0-4 mm)
Bland godt, og jo mindre flydende du gør det, desto tættere og stærkere bliver slutproduktet.
Tak!Claes Sörmland sagde:
Hvad hedder det tilsvarende produkt, der er færdigblandet?
Betonreparationsmørtel lignende Rep 25 og 45 kan man ikke blande selv da disse har tilsætningsstoffer og fiberforstærkninger samt at de er svindkompenserede, som man har svært ved at opnå selv, og disse mørtler er også tixotropiske, dvs. at man kan reparere opad i loft mm..
Cementmørtel A?J jokar sagde:
https://www.bauhaus.se/cementbruk-f...CXNecuD9FZLvDToYzrGpq0Ngi5LqzN_xoCXScQAvD_BwE
Der findes forskellige konvekse Fugeklinger, lægger en med fra KGC, men der findes også i billigere mærker.J jokar sagde:
https://www.kgcverktyg.se/mur-puts-betongverktyg/mur-puts/slevar/fogslev-konvex-fog-10x170mm
Det fungerer udmærket at fuge med cementmørtel A i dette tilfælde.
Et produkt, der hedder noget med -beton, er sandsynligvis beregnet til støbning. Hvis det hedder -mørtel, er det sandsynligvis egnet til påføring med murske. Præcis som @Rejäl skriver, er dette produkter med forskellige specialtilsætningsstoffer ifølge producentens "hemmelige" opskrift, så de er ikke nødvendigvis sammenlignelige, uden at man må se på, hvad producenten angiver for egenskaber for de respektive produkter.J jokar sagde:
Klik her for at svare