Hej!

Vi renoverer vores lejlighed og skal reparere huller i væggen.

Jeg har søgt og fundet produktkategorier, der markant adskiller sig i pris. Produkter som Cascos Husfix er dyre og sælges ofte i mindre pakker, mens eksempelvis (https://www.bauhaus.se/lagningsbruk.html#full-description) Combimix - Lagningsbruk sælges i sække på 20 kg til under 100 kr. Hvordan adskiller produkterne sig, og hvad skal man vælge? Husfix har vi brugt under flere tidligere renoveringer, og det har altid fungeret perfekt. Spørgsmålet handler egentlig om, hvilke problemer jeg eventuelt vil opleve med en billigere reparationsmasse.

Vedhæfter 3 billeder, der viser anvendelsesbehovet. Ujævnheder i væggen skal jævnes ud og gøres klar til spartling, maling og lister.

• Væg med ujævnheder og huller klar til reparation og efterfølgende spartling og maling i en delvist renoveret lejlighed.
  • Væg med synlige huller og skader, klar til reparation med lagningsmasse før spartling og maling under renovering af lejlighed.
  • Væg med synlige huller og ujævnheder omkring en dørkarm, der skal repareres og udjævnes for renovering med spartelmasse og maling.
Ikke helt svar på dit spørgsmål men; Til sådan reparation ville jeg bruge gipsputs. Koster ca. 200 kr for en 25kg sæk.

Gipsputs er meget nemmere at have at gøre med, specielt til indendørs-pudsning.

Hvor fint! Kan man bruge almindelig skrue og rawlplug i gipsputs?

Ja, det skal gå godt. Selv har jeg pudset en del med gips i mit hus, og indtil videre har jeg ikke stødt på noget problem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.