Hvis vi ikke taler om Schüco, som bygges som et system og ikke købes løbemetervis, så koster disse systemer ca. 500-800:-/m aluminiumprofil + gummi.

så ser det cirka sådan ud:
Tværsnit af et aluminiumsystem med skruefastgørelse på træ, der viser glasprofiler og gummipakninger.

Med et rigtigt tagsystem ser det ud som følgende:

Aluminiumsystemprofil med gummi og glas, vist i tværsnit til tagkonstruktion.

• Synes
chris47
  • Laddar…
Fine billeder. Smart med dækslet over skruerne, det må jo reducere risikoen for lækage betydeligt. Det ville bare være pænere med en afrundet variant.

Billede 2 ser ud til at være selvbærende uden træregel.

Fremax, har du firma eller er du mere i retning af uafhængig byggahus stil som hjælpsom borger?
Desværre ret dyrt for lidt aluminium profiler og gummi synes jeg. Undrer om man kunne finde disse profiler hos alufirma og så købe gummiet separat. Jeg tror ikke på garantier og man må nok betale dyrt for disse fra etablerede firmaer.
Mvh.
/CC

chris47 chris47 sagde:
Fine billeder. Smart med dækslet over skruerne, det må jo reducere risikoen for lækage betydeligt. Det ville være pænere med en afrundet variant bare.

Billede 2 ser ud til at være selvbærende uden træregel.

Fremax, har du firma eller er du mere hen imod uafhængig byggahus stil som hjælpsom borger?
Desværre ret dyrt for lidt aluminium profiler og gummi synes jeg. Jeg undrer, om man kunne finde disse profiler hos alufirma og så købe gummien separat. Jeg tror ikke på garantier og man må nok betale dyrt for disse fra etablerede firmaer.
Venlig hilsen.
/CC
Tror ikke, at der findes så mange valg af dækpropper til tag, til lodrette facader er der virkelig flotte dækpropper i alle mulige udseender, men kan undersøge lidt mere om det.

På det selvbærende system er profilen meget højere, det system der lægges på limtræ/stål har en profil som billede, men ikke nøjagtigt som den jeg vedhæfter, da jeg ikke kan finde det billede når jeg søger.

Begge dele, studerer nu og laver mest arbejde for gamle kunder og bekendte, kører eget for at supplere SU.

Jeg forstår din følelse, men når det kommer til glastag hvor man ikke vil have lækage, og det skal være isoleret, så er egne løsninger desværre meget risikable. Men hvis man har en rigtig god forståelse for bygningskonstruktioner, kan planlægge og forstår hvordan forskellige materialevalg spiller sammen, så er alt muligt.

Vedhæfter billeder fra i sommer;

Glasstak over en bygning med udsigt til tagene af andre huse og frodig grøn vegetation i baggrunden på en solskinsdag. Glasoverdækket terrasse med skydedøre set indefra, grå himmel udenfor, træhegn og hus i baggrunden.

• Synes
chris47
  • Laddar…
Ja, aluminiumregler bevæger sig jo ikke som træ gør, men jeg tænker, at limtræsbjælker er ret så formstabile sammenlignet med 45x220 regler.
Mvh.
/CC

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.