Godt gået!! 👍
Jeg foreslår ikke bredsplacking i kælder, hverken med gipsputs eller spartelmasse pga fugt.
Ujævnheder i kælder kan ende med at se godt ud, hav is i maven indtil malingen er på. Jeg synes i mange tilfælde, at en ujævn overflade netop i kælderen er flot.
Et billede af dette så..?

Selv har jeg gipsputsat loft i dag, det er så meget sjovt at lave 😂
 
Sådan ser det ud nu!! Kan man måske tilføje endnu et lag puds / finere puds??
En væg med et lag puds, hvor overfladen ser ujævn ud, muligvis klar til at få et yderligere lag finere puds.

En væg med påført puds i et rum med flisebelagt gulv og træloft. Radiator til højre. Diskussion om yderligere lag puds.
 
Å helvete hvad det ser ud. :x Det ser ud til, at der er plads til et andet lag, men spørgsmålet er, om du måske skal tjekke med en murer?
 
  • Synes
Wicke666 og 2 andre
  • Laddar…
Jeg tror du har brug for flere lag. Dette tror jeg ud fra, hvordan murerne, der pudser vores facade om, gør. Udover et par lag med rene reparationer og udfyldning af ujævnheder, så ser det ud til at blive to lag puds. Findes der nogle murere på byggahus, der kan skrive et pudsekursus?
 
Ja, følg videoen så skal det nok gå godt.
 
Nu skal vi ikke skræmme jesper væk, han gjorde så godt han kunne. men som sagt han har lagt for tyndt på. et godt tip er at sømme et par tynde strølægt fast, som man kan bruge for at vide, hvor meget man skal fylde på med puds, derefter skraber man bare af mellem lægten, så det bliver jævnt. derefter lægge i, hvor det mangler.
 
Spik ikke fast pudslisterne, men gør præcis som i filmen, ellers bliver det bare noget skidt, når de skal væk, og det er især svært at justere dem, så de er i lod.

I øvrigt viser filmen alle trin til en vellykket pudsning, men så er der noget, der hedder faglig dygtighed. Man bliver ikke murer af at se 2 minutter på en film uden det kræver træning eller det, der førhen var læreperiode.
 
Haha ja men jeg er enig, det ser helt skørt ud.

Det med ribber virker praktisk.

Dog var pusten ca. 1cm+ før, og jeg har maksimalt fået det 5mm tykt nu. Så er det, som nogen sagde, et spørgsmål om færdighed. Dette var et tappert forsøg på at gøre noget, jeg aldrig har gjort :)

Jeg har i bedste fald bredspartlet nogle vægge, og det blev rigtig godt, men langt fra så svært som pudsning!!

Men men jeg skal give det en omgang til, det er vel bare at lægge mere puds på, eller skal man vente, indtil det er tørret ordentligt først?
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.