TIPS;
Kig også på www.inland.nu de har også trapperenovationssæt for dem, der ikke vil gøre det selv.

// Fia

elof: Så du har også beklædt den del, hvad det nu hedder, "under" trappnæsen?
Med samme materiale som selve "trinnet" eller noget andet?
Hvordan fik du sporing for trappnæsen? Pænt forresten!

Selv skal jeg nok sætte en messingliste som trappenæse. Skal kigge rundt lidt inden hvad der findes.....

Poggan sagde:
elof: Så du har også beklædt den del, hvad det nu hedder, "under" trappenæsen?
Med samme materiale som selve "trinnet" eller noget andet?
Hvordan fik du til sporingen for trappenæsen? Flot forresten!

Jeg selv skal nok sætte en messingliste som trappenæse. Skal lige tjekke rundt lidt inden hvad der findes.....
Ja, stødtrinnene er beklædt i præcis samme, var først bange for, at det ville blive for meget eg, men det blev det absolut ikke! Måske bør jeg tilføje, at trappen og det omkringliggende gulv tidligere var beklædt med et mørkegrønt-brun-orange tæppe med efterårsløvmotiv :) (får mig til at gyse, når jeg tænker på det).

Sporingen lavede jeg med bordsaven.....havde først tænkt at fræse den ud, men opdagede, at noten på gulvet var i præcis samme tykkelse som savklingen, så et snit i bagkanten blev perfekt.

En god sav er nok blandt det vigtigste ved sådan et job. Flækker det på trinene, bliver de slet ikke flotte :(

Ok, ejer direkte ingen værktøjer til at lave sådan nogle opgaver. :-/
Så det må blive en messingliste tror jeg....
Sætstegen skal jeg nok male i stedet+"øvrige" trappe, dvs alt undtagen selve trappetrinnet. Håber I forstår hvad jeg mener. ::)

Hvor kan man få fat i sådan messingliste med riller til trappen? :-?
Har ledt en del på nettet, men har ikke formået at finde nogen...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.