hej og hå jeg har set andre gøre lignende ting men intet er rigtig lig mit.
Jeg ville gerne lægge nyt gulv på min høloft (har en del 20x95 råspont liggende) og ville gerne lægge ekstra regler imellem de eksisterende så gulvet ikke svajer (cc 900mm i dag).
Som I kan se på billedet er de eksisterende stukket ind i væggen og det har jeg ikke lyst til at gøre med de ekstra, lofthøjden på første plan vil jeg heller ikke sænke så mit spørgsmål er hvordan jeg fastgør de nye regler og hvilken dimension bør de være?
Bredden er ca. 10 meter og i midten løber der to tværbjælker hvor de eksisterende bjælker støttes op.
slå en regel/bærlina i væggen under eksisterende bjælker fastgjort med expanderbult eller lignende så får du et understøtte til de ekstra regler. Reglerne rækker vel med samme dimension som du har på de gamle bjælker, hvad de nu er, 6tommer?
Skru fast en 45x95 på eksisterende bjælker 45mm fra væggen, som stikker ned 200mm, så trykker du en 45x195 ind bagved mod væggen og fastgør med lange robuste skruer. Så har du en opbakning for at kunne supplere med flere bjælker, sådan ville jeg som glad amatør have gjort.
Jeg vil helst ikke bore noget i væggen, tror ikke det holder så godt at bruge ekspansionsbolt i den. Kan man ikke montere en bjælkesko i hver eksisterende bjælke og lægge en kort regel imellem dem to med yderligere en bjælkesko på midten, hvor man lægger den nye regel?
Ja, de eksisterende bjælker er omkring 145mm, jeg tænkte om man kunne slippe afsted med mindre, men det er vel ingen idé at spare, de er forholdsvis let håndterbare.
Rundt døren er det stenhårdt, ser ud til at være nogle rektangulære blokke, der er indstøbt der, det øvrige er smuldrende, ville ikke kalde det beton direkte, måske sådan hurtigbeton, de havde for længe siden med store sten iblandet. Man kan sikkert tage en børste og bare børste sig lige igennem, hvor det er smuldrende, altså de små sandkorn bare triller væk. Er der nogen, der ved, hvad det er for materiale i væggen, og om man kan reparere det på en måde, hvor det er beskadiget?
Fint, så kører jeg på mit første billede, alternativt trækker jeg et stålrør under alle bjælker og nogle søjler her og der og bruger det som oplæg.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.