GreenYoda GreenYoda sagde:
På hvilken måde ville kiler hjælpe/have funktion? Hvordan kan skruerne være problematiske?
Ja lige nu er gulvet stille og fast hvad det virker, vi skal hoppe på det senere når vi har flyttet ting der står der nu....som tidligere skrevet så står udestuen på en egen gulvramme, forhåbentlig (forhåbentlig) med færre/ingen kiler på den måde som terrassegulvet havde.
  • Fylde ud rummet mellem bjælken og væggen. Der burde være en tanke med, at de er der. Og så burde de sidde i spænd hvis de skal gøre nogen nytte.

Gulv til havestue som skal lægges på gulvspån: [link]

Ser ud til at være et ret nyt produkt, jeg testede et bræt i regn nogle dage, virker lovende!
Ser ud til at være et godt gulv. Har du tænkt på at bestille eventuelle startlister mm, hvis du vil have dem i gulvets farve? Ikke alle har sådanne hjemme på lager. Så må man vente igen på levering.

GreenYoda
M Myrkebab sagde:
Ser ud til at være et godt gulv. Har du tænkt på at bestille eventuelle startlister mm hvis du vil have dem i gulvets farve? Langt fra alle har sådan noget hjemme på lager. Og så må man vente igen på levering.
Tak for tippet, men det virker ikke som de har sådanne tilbehør, det må nok blive matchende lister i en kontrastfarve.
Vi venter stadig på at pladerne skal blive færdige, før vi kan færdiggøre rummets inderside med isolering, ydre lag og lægge gulvet. Blikkenslageren insisterede på at holde ferie indtil i går :geek: (sikke en uskik!).

GreenYoda
.....og det bare fortsætter.:dizzy:

I dag tagdækning. Pladerne er blevet bestilt af tømreren, det eneste specifikation jeg gav var, at de skulle være sorte (for at) og matche husets øvrige pladedetaljer.

Sort plade monteret på en blå beklædning med en skrue i et ujævnt hjørne, viser en mystisk flap og inkonsistent håndværk.
Mærkelig flap.

Bygning med grøn facade og sort tagrende ovenpå blå struktur, stige op ad murstensvæg. Plåtarbete diskuteres for kvalitet. Sort metalarbejde på et taghjørne med en overliggende plade og stige i baggrunden. Grøn og blå væg ses, med synlige byggeforskelle.
Et skævt & skævt hjørne.

Sort pladearbejde med overliggende plader og skruer ved et hjørne; viser ujævn og amatøragtig udførelse. Sort tagrendering med ujævne plader og synlige skruer. Dobbeltlag af metalplader og en skæv hjørnesamling i mørkt lys.
Dobbelt(!) plader lagt over hinanden med dobbelt skruer.

Der er andre detaljer, som jeg synes ser grimme ud med pladearbejdet, men det var ikke muligt at tage billeder i mørket. Sagen er, at den nye plade er tyk, tykkere end pladen der er på huset i øvrigt. Forskellen generer mig, men især er jeg generet af det utroligt klodsede arbejde. Sådan her skal det da ikke se ud, når en professionel har gjort det? Jeg forstår heller ikke, hvorfor han skulle bestille så tyk plade, findes der nogen funktion i en tyk plade? Den er måske 3-5mm tyk, og jeg vil sige, at den eksisterende plade er 0,5-1mm tyk.

Senest redigeret:
Ingen rigtig pladesmed efterlader sådan et arbejde. Ikke fagmæssigt. Kræv, at et pladefirma udfører arbejdet.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
GreenYoda
Villa vista Villa vista sagde:
Ingen rigtig plåtslagare vil efterlade et sådant arbejde. Ikke fagligt korrekt. Kræv, at et plåtfirma udfører arbejdet.
Nej, plåtslagare er han ikke, men tømrer... men udgav sig for at have kompetence til at gøre dette. Selv har jeg absolut 0 viden om plåt, det eneste jeg kan vurdere er, at det æstetisk ser forfærdeligt ud.

Fy pokker hvor trist det er at være i denne situation. Hver gang tømreren kommer, er der noget nyt, der skal påpeges og udbedres, og byggeriet fortsætter bare og fortsætter.
Nu har vi opdaget, at gulvet i vinterhaven også svajer et sted, så sandsynligvis skal det også løftes op og gøres om. En af skydedørene går trægt, og vi har bemærket, at bundskinnen ikke er i niveau. Han er medgørlig og helt indstillet på at gøre om det, vi beder om, men det hjælper jo ikke, når han fortsætter med at levere dårlige resultater. Begynder at blive meget opgivende.

GreenYoda
Er der nogen blikkenslager, der kan vurdere dette arbejde og som har billeder af, hvordan det skal se ud? Jeg kan ikke finde noget lignende på nettet, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal argumentere med tømreren. Det eneste jeg kan sige er, at det ser klodset og grimt ud, men hvordan skal jeg få det til, at en blikkenslager skal lave det om? Ifølge loven har han jo ret til at udbedre det selv.

GreenYoda
Nye billeder i dagslys....er som sagt taknemmelig for flere meninger om, hvad der er acceptabelt.

At det er klistret af silikone generer mig ikke såå meget, så er det i det mindste tæt. :/

• Sort tagrender samling dækket med silikon ved et hjørne, med en trævæg og en murstensvæg i baggrunden. Stige lænet op ad muren.
  • En tagrenderende med sort beslag, monteret på et hjørne af en bygning. Silikone ses langs kanten, og en stige står op ad murstensvæggen.
  • Brun metalkant monteret på murstensvæg med silicone omkring, to bolte og noget klæbrigt synligt ved samlingen.
  • Sort tagrender med silikonforsegling i et hjørne på en blå og hvidmalet træbygning under dagslys.
  • Mur og metalbeslag med synligt klæbrigt silikone tætning anvendt.
Nye billeder i dagslys....er som sagt taknemmelig for flere meninger om hvad der er acceptabelt.

At det er klistret af silikone generer mig ikke såå meget, da er det i det mindste tæt. :/[/QUOTE
Nye billeder i dagslys....er som sagt taknemmelig for flere meninger om hvad der er acceptabelt.

At det er klistret af silikone generer mig ikke såå meget, da er det i det mindste tæt. :/
  • Det ser jo ikke pænt ud. Intet jeg ville være tilfreds med.

Nye billeder i dagslys....er som sagt taknemmelig for flere meninger om, hvad der er acceptabelt.

At det er smurt med silikone generer mig ikke såå meget, da er det i det mindste tæt. :/
  • Det ser jo ikke pænt ud. Ikke noget jeg ville være tilfreds med.

Fyfan hvor den værste plåtslagare jeg har set længe hvor finder du alle de her håndværkere?

• Synes
Jonobe og 1 anden
  • Laddar…
Ja smukt er det ikke... Hvad forsøger han at opnå?
Det første er vel, at vi plåtslagare ikke "limmer" delene sammen med silicone, det burde falsas. Opviklet på væggen burde være gået ind i fugen, og skal man smøre fugemasse overalt, så skal den være imellem pladerne og ikke udenpå..

• Synes
Krille-72
  • Laddar…
GreenYoda
plåtrickard plåtrickard sagde:
Ja smukt er det ikke... Hvad forsøger han at opnå?
Det første er vel, at vi plåtslagere ikke "limer" delene sammen med silicone, det burde falses. Opvikket på væggen burde gå ind i fugen, og skal man tvære fugemasse overalt, så skal det være imellem pladerne og ikke udenpå..
Tak så meget for svaret! Har påtalt det over for tømreren nu, han skal lave justeringer. Må jo give ham mulighed for at rette det. :rolleyes:

Kan opvikket rettes på en anden måde end ved at skifte pladen? Den er jo for kort nu til at nå helt op til murstensfugen.
Lige nu er vi så trætte af dette, at vi hælder til at acceptere et afslag, da han faktisk ikke ser ud til at kunne dette fuldt ud. Men det er svært at vurdere, hvor meget det i så fald skulle være.

Har ikke fået fakturaerne endnu, men pladen er bestilt hos plåtslagere.

Tak for svar! Har nu påtalt det overfor snedkeren, han skal foretage justeringer. Må jo give ham mulighed for at udbedre det. :rolleyes:

Kan det rettes op på en anden måde end at skifte pladen? Den er jo for kort nu til at nå helt op til teglmuren.
Lige nu er vi så trætte af dette, at vi hælder mod at acceptere det med fradrag, da han faktisk ikke ser ud til at kunne det fuldt ud. Men det er svært at vurdere, hvor meget det skulle være i så fald.

Har endnu ikke fået fakturaerne, men pladen er bestilt hos blikkenslager.
Der har du problemet, en snedker skal højst montere vinduesplader, alt andet skal en blikkenslager udføre.

Ansæt en blikkenslager!
Tømreren skal jo bygge det om, hvis det er tilfældet.
Hvis du fortsætter med at ansætte en tømrer som blikkenslager, så kan jeg desværre ikke sige mere........
Rigtig faggruppe til rigtig arbejdsopgave kræves, men en faggruppe kan have flere færdigheder, men når jeg som værktøjsmager lærer mig blikkenslagerarbejde, snedkeri, murerarbejde, gravning, træfældning og opnår så stor viden om hver delopgave i et husbyggeri, at jeg kan klare det selv, så viser det en stor interesse for opgaven.
Den tømrer er ikke engang interesseret i at tømre, skift ham ud, før han gør mere skade.
Og, ansæt en blikkenslager for guds skyld.

Ønsker dig held og lykke.
/W

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.