Hej, jeg skal fastgøre panel i loftet, men det står stille i mit hoved, eller også er det for længe siden, jeg gik i skole. :S Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal kløve den første bræt for at få det lige på den anden side, for man vil jo ikke have en bundbræt nærmest væggen, når man skal liste. Bredden på rummet loftet skal dække er 299 cm, og målene på panelen håber jeg kan ses på billederne. Kan nogen klogere end mig forklare, hvordan jeg bevarer så meget som muligt af "lockbrædan" og lige på hver side? Et spørgsmål til, er 50mm dyckert nok til panelen, der er 22mm? Sømpistolen tager ikke længere dyckert:(

• En profil af en træpanel med udsparinger til sammenføjning, ligger på et betonlignende gulv. Tekst og markeringer er synlige på panelets side.
  • Diagram af panelstykker med mål: 104mm, 120mm og 136mm bredder, samlet til 360mm. Viser profilens tykkelse og form. Skitse på papir.
Første og sidste bræt skal være 115 mm, dvs at der bliver tilbage 3mm af det skråsavede på hver side men det forsvinder jo bagved listen.
Altså: 115 mm + 12 bundbrædder (12x120) + 11 topbrædder (11x120) + 115 mm = 2990 mm.

Åh, det ser jo så let ud, når nogen anden gør det...;)
Tusind tak for hjælpen!!

Er der nogen, der ved, om det er nok med 50 mm dyckert, man kan jo evt. lime en "dutt" også?

Hvad har du for loft at hamre i? Gips eller træ?

Det er reglet med 45mm træreglar :)

50mm dyckert er rigeligt til at holde det der på plads! De bider som bare pokker de små kræ!

Tak Tak :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.