2,265 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Regler i kryds, kan de erstattes eller fjernes?
Har en carport med en vind som vi bygger om til udestue, undrer mig lidt over de regler, der ligger på tværs i loftet mellem stolperne, der går ned i jorden. Er det for at tage vindlaster, fordi carporten kun har 2 vægge? Ville gerne fjerne dem, hvis det var muligt, men jeg ved ikke, hvad man skulle erstatte med i så fald. Nogen der ved, hvad deres formål er?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Pas på, så det ikke ender sådan her:P Pittersenn sagde:Har en carport med en loft vi bygger om til udestue, undrer mig lidt over de regler, der ligger på kryds i taget mellem stolperne, der går ned i jorden. Er det for at tage vindlaster, fordi carporten kun har 2 vægge? Ville gerne fjerne dem, hvis det var muligt, men jeg ved ikke, hvad man skulle erstatte dem med i så fald. Er der nogen, der kender deres formål?

Bedst at hyre en bygningskonstruktør, som kan kigge på carporten på stedet, eller på konstruktions tegningerne!
Jeg vil nok påstå, at de var nødvendige, før pladerne på ydertaget kom på. Nu stabiliserer pladerne i den retning.
Garagen i det foregående indlæg mangler plader på både vægge og tag. Men jeg gætter på, at det var væggene, der var problemet der.
Garagen i det foregående indlæg mangler plader på både vægge og tag. Men jeg gætter på, at det var væggene, der var problemet der.
Det lyder fornuftigt, havde en tømrer her i går, som sagde omtrent det samme. Han syntes, det så generelt meget overdimensioneret ud.D Daniel 109 sagde:
Klik her for at svare