Hej,
Skal bygge en pergola over mit kommende udekøkken. Den består af stående 45x195 regler og på disse hviler 45x195 regler. Mit spørgsmål til jer alle er - Hvordan sammenføjer jeg dem bedst, så det bliver stabilt? Skal man bruge en hulplade (ikke så pænt), lange skruer eller skal man skære ud/skære en fordybning på en eller anden måde? Hvordan ville I have gjort det?

Se billede for hvordan det skal se ud.

Tak!

Tegning af pergola over udekøkken med 45x195 reglar; grill og reol under. Pergolaen står på en stenbelagt overflade med grønne planter som baggrund.

Limskru sammen både stolper og bjælkerne.
Ved stolpen kapper du en af 45x195, så den ene halvdel af bjælken kan ligge i sin fulde længde på stolpen. Den anden 45x195 i stolpen hakker du ud 45mm, så den anden halvdel af bjælken har et leje.
De resterende 150mm af stolpen går op til ØK bjælke, som du derefter kan skrue fast bjælken i.

• Synes
MargarinBjörnen
  • Laddar…
H Henrikkkkkk sagde:
Limskrue både stolperne og bjælkerne sammen.
Ved stolpen skærer du en af 45x195, så den ene halvdel af bjælken kan ligge i sin fulde længde på stolpen. Den anden 45x195 i stolpen fræser du 45mm ud, så den anden halvdel af bjælken har et leje.
Resten af de 150mm af stolpen går op til ØK bjælken, som du derefter kan skrue bjælken fast i.
Mange tak. Hvis jeg forstår dig korrekt, er det sådan, jeg skal gøre?

Byggeprojekt med terrasseafslutning, grus og beton ved poolens kant.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.