Bliver stenuldplader eller ruller. Stadig afgrænsning eller kan de bare ligge løst?

Al isolering skal vindbeskyttes yderst...cellulose og stenuld er godt i tagskæg men da som brandskyttelse...
svenske tagskæg er en omdiskuteret sag når det gælder brandskyttelse???

Rækker vindnet som vindbeskyttelse?

nja har ikke så meget erfaring med vindväv...men det burde fungere men jeg havde brandsikret tagfoden med tynd skive rockwool og speciel maling med brandsikring!

Tænkte have isoleringen nedenfor. Derefter skal jeg have råspont ovenpå for at kunne bruge koldloftet som lidt opbevaring.

Er det nok med vindpap mellem spær, hvor isoleringen slutter i facadeplanet, mener I andre, eller bør jeg have masonit? Bræt? Eller lignende for at holde isoleringen på plads?

Råsponten holder jo isoleringen på plads "oppefra"...

http://www.rockwool.se/produkter/u/2011.product/1732/byggisolering/flexibatts

Brandsikring er vigtigt, men i dit tilfælde med murede ydervægge føles det ikke som prioritet et. Medmindre du planlægger at arrangere en grillplads lige udenfor... Mineraluldplader kan beskyttes med vindspærre væv. Har man en træsarg, som man kan trykke isoleringen imod, letter det dog monteringen. Derefter bør man have alle forekommende kryb (insekter, mus mm) i tankerne.

• Synes
byggarätt
  • Laddar…
Vi har jo før diskuteret ikke at have tagfodventilation. Betyder det, at jeg kan hæfte vindtætningsvæv som vindbeskyttelse for isoleringen og montere brædder nedefra på tagudsnittet uden 1 cm sprække og i stedet montere dem tæt op mod hinanden?

Tidligere skulle man altid have udhængsventilation. Dagens store mængder isolering i loftbjælkelaget, måske 50 cm, har ført til, at man har genovervejet denne regel, da loftet bliver koldere og udhængsventilationen bidrager til nedkølingen (og dermed højere relativ luftfugtighed). Isolering i udhængskassen mangler dog mening og koster bare penge unødigt. Hvis isoleringen støder op til ydertaget (og dermed lukker udhængsventilationen), bør udhængskassen ventileres, passende på den måde jeg tidligere har antydet.

Ok så er jeg med!
Vender sikkert tilbage under byggeriets gang ;)

For resten hæftede jeg byggplast på toppen af facaden for at forhindre regnvand i at komme ned i isoleringen i væggen, når taget ikke var monteret. Bør jeg fjerne plasten eller kan jeg lade den sidde?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.