Hej,

Ønsker at opsætte råspont i køkkenet hjemme, jeg har pudsvægge. Så, at der findes færdige paneler, der ser ud som "rigtig" råspont, tynde mdf-"kager", som man sammensætter. Virkede smart faktisk, men jeg er bange for, at min ene væg er alt for skæv og vil få nogle sprækker, bedre da med rigtige råspontbrædder.

Skal disse limes med pl200? Spikning er udelukket. Holder limet er vel egentlig mit spørgsmål, så brædderne ikke bevæger sig eller falder af væggen. Må vel lime meget.
 
En pokkers masse lim bliver det jo.. Er der ikke plads nok til at regle væggen ud med 45x45 eller lignende, og så sømme brædderne på det? Du kan jo sømme brædderne usynligt..
 
Mjo, måske kan regl men vil undgå, bygger ud for meget, skal også have spånt på kortsiderne ovenfor køkkenbænken. Måske bliver disse færdige plader i stedet som ser ud som spånt.
 
Jo ja tænkte det=) men hvis du bare skruer dem op på et bræt i stedet, det bygger jo bare 20mm...
 
Har planer på at bare sætte spån på en væg, som en fondvæg, så kan jeg lave regler. Så måske sætter jeg endda spån helt til loftet for at få en fed effekt, får se.

Forresten, hvordan fungerer det med el-dåser og kontakter på væggen, når man bygger ud med spån et godt stykke? Skal man rode med det også på en eller anden måde?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.