Det andet billede er måske den nuværende bjælke, der sidder mod trappen?
Overvej at sætte en ny rambjælke af god kvalitet (med tætte årringe, godt hvis det lugter af harpiks) med en tjærepap mellem bjælken og betonen samt på oversiden. Det holder 20-30 år, så er det måske en anden, der tager sig af det.