Jeg tænkte på at bygge et skjult garderobeskab i min søns værelse. Tanken er at genbruge døre fra et gammelt ikea paxgarderobeskab.

Da jeg mangler erfaring med snedkeri, vil jeg gerne høre, hvad jeg skal tænke på, når jeg bygger rammen, som dørene skal sidde på. Højrevæggen er af beton, venstre væg og overkant er af gipsplader. Rummet er 2,24 m bredt og 2,17 m højt.

Der vil være 4 stk. 50 cm brede døre og en fast del på 24 cm mod betonvæggen.

Er det 45-reglar jeg skal bruge til stolperne? Kan de være tyndere oppe og ved gulvet, eller skal de være samme reglar også der?

• Reol med hvide kurve og gennemsigtige plastkasser fyldt med tøj og genstande, en stol til venstre og en flyttekasse fra Biltema på gulvet.
F fluff86 sagde:
Jeg tænkte på at bygge et skjult skab i sønnens værelse. Tanken er at genbruge døre fra et gammelt ikea paxskab.

Da jeg mangler erfaring med snedkerarbejde, vil jeg høre, hvad jeg skal tænke på, når jeg bygger rammen, som dørene skal sidde på.
Højrevæggen er i beton, venstrevæggen og overkanten er gipsplader. Rummet er 2,24 m bredt og 2,17 m højt

Der vil være 4 stk. 50 cm brede døre og mod betonvæggen en fast del på 24 cm.

Skal jeg bruge 45 regler til stolperne?
Kan de være tyndere foroven og ved gulvet, eller skal de være den samme regel også der?
Tegn en skitse af, hvordan du har tænkt dig!
Hvad mener du med skjult?
Hvorfor ikke bare stille PAX-skabet og bygge området rundt omkring, hvis du vil have dem indbygget i væggen? (Der er det glimrende at bruge 45-regler og gipsplader for at bygge det ind)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.