Vi har sat radontapet på næsten alle blåbetonvægge og vi er gået fra års middelværdi på 401 bq til 220 bq.
 
  • Synes
SteWil og 2 andre
  • Laddar…
Vi installerede et FTX-system og sænkede fra ca. 300 til 100. Radonsug for jordradon installeret tidligere (dengang sænkedes det fra ca. 900 til 300).
 
  • Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
K KjellTimell sagde:
Jeg gik fra 680 Bq/m3 til ~70 Bq/m3 ved at installere FTX.
Start med ventilationen og lav en evaluering. IMO er radontapet spild af penge. De fungerer sikkert i laboratoriemiljøer, men i praksis er det svært at få det tæt, da man ikke folierer gulv eller loft.
Hej Kjell! Meget gammel tråd men var lidt nysgerrig på, hvordan dit FTX-system ser ud, hvilke luftstrømme du kører osv. Tager det gerne via privat besked, hvis du vil, men din profil var låst, så jeg kunne ikke nå direkte ud til dig :)

/Anton
 
W WILANZ sagde:
Hej Kjell! Meget gammel tråd men var lidt nysgerrig på, hvordan dit FTX-system ser ud, hvilke luftstrømme du kører osv. Tager det gerne via privat besked, hvis du vil, men din profil var låst, så jeg kunne ikke nå ud direkte til dig :)

/Anton
Er interesseret i denne specifikke del også! Update Anton?

Joakim
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.