Har et teglhus (1964) hvor ydervæggene består af teglfacade+letbeton (indersiden).
Nu vil Permafoil jo gerne have, at man fugtspærrer væggene på indersiden, inden man sætter tapet op. Det er stueetagen, så der er ingen kælder at tage hensyn til. Den ene væg har desuden en altan samt udhæng på taget, som beskytter mod direkte vand, så der er jeg ikke så bekymret.
Hvad synes vi om det? Fugt udefra kan jo trænge tilbage samme vej, ikke?
Det, jeg er lidt bekymret for, er, om der er luftspalte med plastik mellem teglfacaden og letbetonen. Dvs. at med den nye fugtspærre bliver det:
Teglfacade - Luftspalte+plastik - Letbeton - Fugtspærre+permafoil