N neo11 sagde:
[link] Sæt dem med pas, så kan du køre så tyndt du vil, bare det bliver lige. Slå på en smal linje (10cm bred) med puds fra gulv til loft, tryk listen næsten helt i bunden. Så en stok og vaterpas for at tjekke at det er lige. Med 1,5 meters mellemrum. Så træk stokken på banerne når du pudser.
Helt vidunderligt med al denne info. Tusind tak.

Må jeg spørge, når jeg får svar. Har en døråbning som er 92cm i dag, som jeg midlertidigt har reduceret til 82 cm p.g.a passende dørkarm. Hvad er det bedste tip til at erstatte de regler, jeg har sat op? Skal man støbe en form eller kan man pudse 5cm på hver side? Det føles meget tykt?

//Andreas

N
Støbe en form lyder besværligt, det går at pudse 5 cm i omgange, eller bruge en form for blok.
Men hvad skruer du karmen i da?

N neo11 sagde:
Støbe en form lyder besværligt, det er muligt at pudse 5 cm ad gangen, eller bruge en form for blokke.
Men hvad skruer du karmen i så?
Kom til at tænke på det nu, bliver ikke noget at skrue i. Måske mure disse mod betonhulstenen? Se billede. Hvad tror du om det samt hvilket mørtel? Murmørtel B?

• Betonblok fra Finja, 3MPa, størrelsen 9x19x59 cm, med prisoplysninger og valgmuligheder for ønskeliste samt køb.
N
Du måske bør lægge nogle billeder op, forstår ikke hvordan du skal få plads med de blokke.

N neo11 sagde:
Du måske bør lægge op lidt billeder, forstår ikke hvordan du skal få plads med de blokke.
kommer billeder i morgen for lidt mere præcisering.

ikke købt materialer endnu, men så nu. Hvad er forskellen på puds mørtel C og KC puds. Begge indeholder kalk?

N neo11 sagde:
Du kan måske lægge nogle billeder op, forstår ikke hvordan du skal få plads til de blokke.
hér kommer billede af døråbningen jeg talte om.
mvh Andreas Døråbning med hvid dør midt i renovering. Ubehandlet træramme og grå vægge, rør i baggrunden.

N
S Sandman88 sagde:
kommer bilder imorgon för lite mer förtydligande.

inte köpt material än, men såg nu. Hvad er forskellen på pudsbrug C og KC puds. Begge indeholder kalk?
Pudsbrug c er et kc brug, svar ja, kc står for kalk og cement.

Senest redigeret:
Køb en større dør.

Man har aldrig problemer med for store døre... For små derimod er et gissel.

N neo11 sagde:
Pudsmørtel c er en kc mørtel, svar ja, kc står for kalk og cement.
må jeg spørge jer alle, slår man på pudsen eller trækker på?

N
Man slår på pudsen.

N neo11 sagde:
Man slår på pudsen.
Tak for al hjælp :)

Et andet spørgsmål, skal man rive pudsen, når jeg har stukket? Jeg skal lægge fliser på disse vægge og er ikke ude efter udseende.

mvh Andreas Væg i kælder med grå puds, rør i loftet, ledninger og en spand med mørtel på gulvet. Niveauværktøj lænet mod væggen.

N
Man kan brædriva lidt, det bliver jo lidt ujævnt når man kæpper. Men væggene skal være helt lige, brug retkæp.
Det er jo ikke et badeværelse, men flisebelægningen bliver nemmere hvis væggene er lige.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.