Jeg er i gang med at renovere min kælder og er lige nu ved at fjerne maling/puds fra væggene. Jeg skal pudse disse vægge om, men ønsker at have dem i pudsens farve. Hvad skal man behandle overfladen med for at binde støvet?

Med hensyn til pudsen. Jeg har fået anbefaling om først at slamme væggene med puds og meget vand, så at sætte net og derefter påføre pudsen. Passer dette?

Hvilken type puds vil I anbefale? Der er 1,5m tykke granitmure uden for de murede vægge. Tak på forhånd

• Kælder under renovering med fjernet puds fra vægge, synlige mursten og værktøj på gulvet. Isolering og kabler ses i loftet.
  • Synes
Putsann
  • Laddar…
T Tagg sagde:
Jeg er i gang med at renovere min kælder og lige nu fjerner jeg maling/puds fra væggene.
Jeg skal pudse disse vægge om, men ønsker at have dem i pudsens farve. Hvad skal man behandle overfladen med for at binde støvet?

Hvad angår pudset.
Jeg har fået anbefaling om at slamme væggene først med puds og meget vand, derefter sætte net op og så på med pudset. Stemmer det?

Hvilken type puds vil I anbefale?
Der er 1,5m tykke granitmure uden for de murede vægge.
Tak på forhånd
var et godt stykke tid siden dette, men står i samme startposition. Hvordan gik det for dig? Tips?

jeg havde tænkt at grunde med grundingsmørtel og så pudse med C mørtel.
//Andreas

N
N neo11 sagde:
Er jo svært at bedømme, men skal det være en indrettet kælder?
Fuld varme og beboet?
Hvordan som helst, grund med weber [link]
Og slut med 3 mm webers pudsbruk c 134, og afslut med weber 135 1mm bruk.
Er det en råkælder så brug b bruk i stedet for c

Ok. Testede i dag at lukke sporene til elen, fik til snerten i bruket men tror jeg blandede lidt for løst.

hvordan skal konsistensen være på færdig bruk? To riller i en væg er fyldt med mørtel, sandsynligvis for elektriske kabler. Rillerne er lodrette og har en ujævn overflade.

• Væg med to indhak fyldt med mørtel til elinstallation, ledninger stikker ud foroven, spand med mørtel står nedenunder.
N
Svært at svare på kunstscenen da det varierer så meget inden for puds, men lige i dit tilfælde med at lægge el-kabler bør den være som havregrød, lidt tyk sådan.
Men meget mørk puds, du bør købe noget andet.
Hvilken mørtel har du brugt?

N neo11 sagde:
Svært at svare på konsistensen da det varierer så meget inden for puds, men netop i dit tilfælde med at dække elkabler bør den være som havregrød, lidt tyk sådan.
Men meget mørk puds, du bør købe noget andet.
Hvilken mørtel har du brugt?

Bliver vaskeri/badeværelse her med fliser på væggene.
Jeg blandede lidt for meget vand i går, opdagede jeg. Det er Finja puds/mørtel C

//Andreas

N
Ok, ja putsbruk C skal du bruge. Behøver ikke stå murbruk på sækken (mindre smidigt).
Ser vel godt ud, husk bare at altid forvande alle overflader du påfører kalkbaseret brug på.

Senest redigeret:
N neo11 sagde:
Ok, ja pudsemørtel C skal du bruge. Behøver ikke stå murermørtel på sækken (mindre smidigt).
Ser godt ud, bare husk altid at forvande alle overflader du anvender kalkbaseret mørtel på.

Yes. Dette har jeg gjort. Har fået forskellige meninger angående netning fra de murere, jeg har talt med, så det behøves ikke.

//Andreas

N
Var det med netning et spørgsmål rettet til forumet? Af de 2 billeder du har lagt ud, ser jeg ikke noget, der behøver at blive netttet.

N neo11 sagde:
Var det med netning et spørgsmål rettet mod forumet? Af de 2 billeder, du har lagt ud, ser jeg intet, som behøver nettes.
sorry, var lidt utydelig. Ja, det skulle have været et spørgsmål.

Når man grunder med grundningsbruk A. Skal det trækkes ud på væggen? Eller blandes endnu løsere og påføres med kost?

N
Hvad er væggen for mørtel?
Forstår ikke helt hvordan A mørtel kom ind i sammenhængen i badeværelset.
Men svaret på spørgsmålet er løs mørtel, ikke som vand, men ikke særlig langt fra.
Og slå på med ske, det skal være så løst, at det næsten begynder at løbe ned ad væggen efter slaget.
Men behøver ikke være helt dækkende.
Næste omgang slår du på med stivere mørtel og trækker op på væggen med skånska eller lignende.
Men forvandes for vedhæftning.

De fleste vægge har deres grundningsmørtel tilbage, 2 vægge er rene ind til betonhulstenen. Tænker at jeg skulle have brug for at grunde før pudsemørtel C?

N
Du kan lige så godt grunde med pudsbruk c, bland bare løst. Og en lille forvand. Men hvis du allerede har købt a bruk så brug det.

N neo11 sagde:
Du kan lige så godt grunde med pudsbrud c, bland bare løst. Og en lille forvanding.
Men har du allerede købt a brug så brug det.
tak Har forsøgt at lede efter lægter for at have som pudslægter. Hvor mange mm plejer det at være? Finja siger 10-12 mm. Jeg har fundet lægter som er 8 eller 12. Ville gerne pudse så tyndt som muligt

//Andreas

N
https://www.bauhaus.se/avdragsbana-6x2500mm
Sæt dem med pas, så kan du køre så tyndt, du vil, bare det bliver lige.
Slå en smal linje (10cm bred) med puds fra gulv til loft, tryk listen næsten i bund.
Så en kæp og pas for at tjekke, at det er lige.
Med 1,5 meters mellemrum. Så træk kæppen på banerne, når du pudser.

• Synes
hampasnöret og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.