D
sætter du reglar som støtte for facaden mellem tagreglarne da?

Jeg mener, jeg vil jo ikke afslutte facaden ved tagreglarne, min første tanke var at oj så får jeg jo en sprække ind under taget på 145 mm. Men selvfølgelig klæder man jo ofte ind tagfoden, dvs skjuler den sprække.

Du mener sådan her og så klæde ind tagfoden (fandt billedet på nettet).

(tror det kommer til at se klodset ud i mit tilfælde. væggen er kun 195 cm høj.)
En træbeklædt facade med udhæng, hvor tagspærene er synlige. Gruset jord ved foden af væggen.

Senest redigeret:
D
Årsagen til at save vertikalt (op i tagreglen) er udover at gøre tagfoden mindre (og få op facaden) er at det letter det horisontale snit (for at få underbrædderne i vater) eftersom jeg kun har 5-6 graders vinkel på taget.

Bliver en meget "gnavende" på tagreglen for at få til det horisontale snit ellers.....

Jeg har kun sluppet panelet forbi sidste spikläkt så højt som det var nødvendigt. Har ingen støtte bagved mellem spær.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Det bliver ikke meget til tagskægget. Tagreglen på billedet er 389 cm. Pladen er 400 cm. Når jeg har monteret tagskægbrættet, stikker pladen ud cirka 10 cm.

Jeg ved fan ikke om jeg gider at holde på med at fræse ud hver enkelt fast regel (såsom jeg beskrev ovenfor). Der er 17 faste regler (cc 30)

• Vægkonstruktion under opbygning med taghængsel, omgivet af træer. En trækant stikker ud, og der ligger en blå slange på jorden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.