Jeg blev i tvivl et øjeblik 8)
 
Vil se billede på "stänkputsapparaten" vide hvad den kostede og hvor den blev købt ;)

Rigtigt godt resultat !
 
Gå til følgende link:

http://kgc.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

Der skal man søge under "Håndværktøj Mur & Puds" og derefter vælge "Mur og Pudsstilbehør".

På side tre finder du derefter artikelnummer 5290 Stænkpudseenhed.

5290.jpg

Klikker du på det lille billede, når du er på KGC's hjemmeside, bliver det større. Jeg lykkedes ikke med at linke det store billede til denne artikel.

Jeg købte min i Södertälje hos Norfloor, men det kan også købes hos Beijer Beton i Bromma. Hos Beijer i Bromma har de den på lager. Jeg så en der, da jeg købte min pudsfarve der.

Prisen på den jeg har var ca. 1300 kr. Der er også på KGC’s hjemmeside en tragtpistol (artikel 5288 ), som man kan koble til en kompressor. Måske er det et alternativ, hvis man allerede har en kompressor eller skal stænkpusse store flader.
 
Meget flot! :)
 
Shrek sagde:
Jeg lykkedes ikke med at linke det store billede til denne artikel.
5290.jpg
 
Tak for hjælpen.

Jeg kan vel tilføje, at den skive, man kan sætte på denne apparat for at mindske udkaståbningen, ikke var meget værd. Det eneste, der skete, var, at en masse mørtel satte sig fast inde i maskinen, som jeg var nødt til at slå ned i bunden af apparatet ved at dunke det mod jorden, mens jeg arbejdede. Jeg brugte apparatet uden denne skive, selv på smalle områder, og det fungerede godt alligevel.

Måske nogen, der er dygtigere end mig med apparatet, kan have gavn af den, men som sagt, jeg havde ingen nytte af at begrænse udkastet af mørtel.
 
Det ser ud til at være et godt apparat for os, der ikke har det i håndleddet :)
 
Shrek

Flot, var først inde på det samme, men jeg har en højere mur med mere vandtryk. Hvordan har du gjort for ikke at få kalkudfældninger mod vejen? Eller er det så lidt vandtryk, at du ikke behøver?

Robert
 
Hej!

Jeg har bygget min mur sådan her:

1. Bundsokkel med drænrør under det laveste punkt. Drænrørene går til en faskine, der ligger i kanten af vejen (dvs. meget veldrænet)

2. Bagsiden af muren er dækket med Platon-måtte, der går hele vejen ned over drænrøret.

3. Mellem muren og jorden ligger et relativt tykt lag med singels for at drænere vand, før det når muren. Singlen er beskyttet fra jorden med fiberdug.

4. Muren er malet med silikatmaling, som er vandafvisende, men stadig åndbar.

5. Toppen dækkes med betonfliser, hvor jeg fuger.

Med hjælp af alt dette håber jeg, at der ikke skal komme noget vand ind i muren. Det leder i sin tur til, at der ikke kommer "ud" noget vand fra muren.

Hvad angår kalkudfældninger, kan jeg forestille mig, at det kan opstå, hvis man kun har puds og ingen platonmåtte eller silikatmaling. Nu regner jeg med, at det eneste, der kan "true" muren, er, hvis der alligevel kommer ind vand, som sprænger pudsen. Jeg har dog "nettet" alle udsatte dele for at modvirke dette.

Den virker velbygget, ikke sandt ;D
 
Spøg ikke :D

Jeg er i gang med at fugtsikre en ydervæg mod bjerg og man bliver næsten lidt for ekstrem i sikkerhedstænkningen...

Du har gjort et godt stykke arbejde!

Robert
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.