Har fjernet træregler mod ydervæg i kælderen. Skal også fjerne og mure et kældervindue i weekenden. Tænkte at afslutte med at pudse tyndt over hele overfladen og derefter male med silikatmaling. Dræneret og isolerer med pordrän.
Skal jeg slibe malingen væk, som sidder nu, før tyndpuds? Vil virkelig undgå det. Selvfølgelig fjerner jeg alt løst uanset med almindelig skraber.
Kan man rulle på en primer efter behov for at øge vedhæftning?
Gjorde et helt rum for et stykke tid siden, men der var pudset mange steder porøst, og malingen fældede, så der sleb jeg alting først, hvilket var et pokkers arbejde. Denne her er pudset hårdt, og malingen er ikke skællende på samme måde.
Drog af hele overfladen med en farveskraber bare så det løse løsrev sig (typ de bobler det som ses nederst på billedet), hvilket også gjorde at en del af malingen blev trukket af. I mit tilfælde brugte jeg ikke et fladt men et bølget blad, hvilket gjorde at jeg meget enkelt kunne ridse ned til pudsen. Som man ser på billedet er farven ekstremt tynd. Er overbevist om at det ikke havde været nødvendigt, men med så lidt ekstra arbejde sikrede jeg alligevel op så pudsen ville sætte sig bedre og væggen garanteret blev åbnet op.
Så forvande, almindelig C-brug hånd fra Weber og silikatfarve fra Caparol.