Har tænkt gøre et rum (vaskerum) i vores kælder, hvor væggene består af malede lecablokke. Er der nogen, der har erfaring med at have pudset eller spartlet malede lecablokke? Findes der noget, der hæfter godt uden at man behøver forbehandle?
Uklart hvilken type maling det er, sandsynligvis en almindelig vægmaling.
Taknemmelig for tips og tanker!

• Væg af malede lecablokke med synlig tekstur og farvespor i en kælder, som muligvis kræver pudsning eller spartling.
  • Målad væg af lecablokke i en kælder, med synlige teksturer og detaljer i blokkenes struktur.
E Elisabet_H sagde:
Har tænkt gøre i stand et område (vaskerum) i vores kælder, hvor væggene består af malede lecablokke. Er der nogen, der har erfaring med at have pudset eller spartlet malede lecablokke? Findes der noget, der hæfter godt uden at man behøver forbehandle?
Usikkert hvad det er for maling, sandsynligvis en almindelig vægmaling.
Taknemmelig for tips og tanker!
Det nemmeste er vel at lime gipsplader på væggen.

• Synes
Elisabet_H
  • Laddar…
Er det en kælder, så er puds jo et bedre valg end gips eller spartelmasse, da det tåler fugt og kan tørre ud uden problemer.

• Synes
fribygg og 2 andre
  • Laddar…
Man sætter en vådrumsvæv udenpå og så vådrumsfarve selvfølgelig, så bliver det vaskeriklasse på væggen.

• Synes
Elisabet_H
  • Laddar…
Jeg har spartlet malet lecavæg, det trækker vildt meget spartelmasse. Men det blev godt.

• Synes
Elisabet_H
  • Laddar…
D
Grunderingsprimer og vægreparationsmørtel.

• Synes
Elisabet_H
  • Laddar…
pacman42 pacman42 sagde:
Jeg har spartlet malet lecavæg, det bruger sindssygt meget spartel. Men det blev godt.
Tak for svar! Sjovt at høre, at det kan blive godt. Husker du, hvad du brugte for spartel?

E Elisabet_H sagde:
Tak for svar! Sjovt at høre, at det kan blive godt. Kan du huske, hvad du brugte for spartelmasse?
Jeg vaskede væggen og brugte almindelig vægspartel. Jeg havde en stor spand tilbage fra et tidligere projekt. Spanden blev næsten tom på en overflade af 2,5mx5m.

Spartelmassen krymper, jeg kan ikke huske, om det blev tre eller fire omgange.

• Synes
Elisabet_H
  • Laddar…
For sent nu, men hvorfor i *** har de ikke pudset væggen, inden de klattede farve på!

• Synes
  • Haha
Oldboy og 1 anden
  • Laddar…
M MagHam sagde:
For sent nu, men hvorfor i *** har de ikke pudset væggen, inden de klinede farve på!
Det kunne du have spurgt mig om, da jeg spartlede. Svaret er enkelt, jeg ville bare have en lysere overflade og havde travlt...

• Synes
MagHam
  • Laddar…
pacman42 pacman42 sagde:
Det havde kunnet spørge mig om der, hvor jeg spartlede. Svaret er enkelt, jeg ville bare have en lysere overflade og havde travlt...
Det er ikke så godt. Efter maling er det svært at bruge cementbaserede produkter.
Ville foreslå bredspartling med vådrumsspartel inden ny maling, hvis man vil glatte sådanne vægge til.

M MagHam sagde:
Det er ikke så godt. Efter farvning er det svært at bruge cementbaserede produkter.
Ville foreslå bredspartling med vådrumsspartel inden ny maling, hvis man vil glatte sådanne vægge.
Det var måske vådrumsspartel, jeg brugte? Det er nogle år siden, så det kan have været efter seneste vådrumsrenovering, de havde efterladt en stor spand..

D Drburr sagde:
Gripprimer og vægafretningsmørtel.
Tak for svar! Er dette noget du har testet på malet overflade? Nogle specifikke primer eller vægafretningsmørtel du anbefaler?

D
E Elisabet_H sagde:
Tak for svar! Er dette noget du har testet på malet overflade? Nogen speciel primer eller vægudjævningsmateriale du anbefaler?
https://www.bygghemma.se/hus-och-by..._KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwE
Bider på de fleste overflader, vægudjævningsmateriale plejer at blive lip 320 eller webers wallplaster rapid. Lip er mere letarbejdet. Spartler huller og ujævnheder ud i første omgang og lægger så et tyndt lag til som jeg filser overfladen på.

D Drburr sagde:
Ja, på farve t o m direkte på tapet (selvom det ikke er at anbefale) så længe underlaget sidder fast plejer jeg at gå med til det.
[link] - All Products - Medium Prio - Shopping&utm_id=19814304156&gad_source=1&gad_campaignid=19814304156&gbraid=0AAAAAD8-GQk-0MoXYCYvg-3mf69cjRk0h&gclid=CjwKCAiA-sXMBhAOEiwAGGw6LC2BFNROS82-u1_oQgABG2_KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwE
Bider på det meste, væglagningsmørtel plejer at blive lip 320 eller webers wallplaster rapid. Lip er mere let at arbejde med. Spartler huller og ujævnheder i en første omgang og lægger så et tyndt lag til som jeg filter overfladen på.
Tak for svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.