693 læst ·
14 svar
693 læst
14 svar
Pudse eller spartle malede lecablokke i kælder?
Har tænkt gøre et rum (vaskerum) i vores kælder, hvor væggene består af malede lecablokke. Er der nogen, der har erfaring med at have pudset eller spartlet malede lecablokke? Findes der noget, der hæfter godt uden at man behøver forbehandle?
Uklart hvilken type maling det er, sandsynligvis en almindelig vægmaling.
Taknemmelig for tips og tanker!
Uklart hvilken type maling det er, sandsynligvis en almindelig vægmaling.
Det nemmeste er vel at lime gipsplader på væggen.E Elisabet_H sagde:Har tænkt gøre i stand et område (vaskerum) i vores kælder, hvor væggene består af malede lecablokke. Er der nogen, der har erfaring med at have pudset eller spartlet malede lecablokke? Findes der noget, der hæfter godt uden at man behøver forbehandle?
Usikkert hvad det er for maling, sandsynligvis en almindelig vægmaling.
Jeg vaskede væggen og brugte almindelig vægspartel. Jeg havde en stor spand tilbage fra et tidligere projekt. Spanden blev næsten tom på en overflade af 2,5mx5m.E Elisabet_H sagde:
Spartelmassen krymper, jeg kan ikke huske, om det blev tre eller fire omgange.
Det er ikke så godt. Efter maling er det svært at bruge cementbaserede produkter.pacman42 sagde:
Ville foreslå bredspartling med vådrumsspartel inden ny maling, hvis man vil glatte sådanne vægge til.
Det var måske vådrumsspartel, jeg brugte? Det er nogle år siden, så det kan have været efter seneste vådrumsrenovering, de havde efterladt en stor spand..M MagHam sagde:
https://www.bygghemma.se/hus-och-by..._KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwEE Elisabet_H sagde:
Bider på de fleste overflader, vægudjævningsmateriale plejer at blive lip 320 eller webers wallplaster rapid. Lip er mere letarbejdet. Spartler huller og ujævnheder ud i første omgang og lægger så et tyndt lag til som jeg filser overfladen på.
Tak for svar!D Drburr sagde:Ja, på farve t o m direkte på tapet (selvom det ikke er at anbefale) så længe underlaget sidder fast plejer jeg at gå med til det.
[link] - All Products - Medium Prio - Shopping&utm_id=19814304156&gad_source=1&gad_campaignid=19814304156&gbraid=0AAAAAD8-GQk-0MoXYCYvg-3mf69cjRk0h&gclid=CjwKCAiA-sXMBhAOEiwAGGw6LC2BFNROS82-u1_oQgABG2_KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwE
Bider på det meste, væglagningsmørtel plejer at blive lip 320 eller webers wallplaster rapid. Lip er mere let at arbejde med. Spartler huller og ujævnheder i en første omgang og lægger så et tyndt lag til som jeg filter overfladen på.
Klik her for at svare