Hvordan skal jeg pudse indervægge i kælderen? Jeg ser videoer, men det ser ud til at være meget forskellige traditioner i Sverige og f.eks. England. Her slår man pudsen på og retter af med retskinne. I England er den løsere, som yoghurt, og påføres jævnt direkte med pudsebræt. Findes begge varianter i Sverige, eller har vi kun mørtel, der skal "slåes" på og rettes af?

Jeg er i gang med at rive gammel puds/spartelmasse, der har emulgeret med tapet og tapetklister. Det løsner i flager nogle gange. Tilbage er sandet/støvet puds på net. Det sidder godt fast, men støver når jeg rører ved det. Som jeg har forstået, skulle det gå fint at pudse på.

• Kælder med trægulv, delvist afrensede vægge og kasser midt i rummet, under renovering med gamle pudslag og tapetrester synlige.
  • Skadede områder af en kældervæg med gammel, afskallet puds og en persons skygge mod væggen. Væggen vises med ujævne pletter af afskalning.
  • Glat, pudset murværk i en kælder med synlige rør langs loftet, og en delvis synlig vægbrædder.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.